Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Lotnisko w Radomiu. Są kolejne przetargi

Lotnisko w Radomiu. Są kolejne przetargi

 

 

Przedsiębiorstwo Państwowe "Porty Lotnicze" ogłosiło kolejne przetargi na rozbudowę lotniska w Radomiu. Łączna kwota czterech nowych przetargów przekracza 200 mln zł. Obejmują one wykonanie prac w zakresach: układu drogowego, obiektów kubaturowych, płyt postojowych i drogi kołowania w części zachodniej, a także drogi kołowania w części wschodniej.- Budowa lotniska postępuje, widać już pas startowy.

-Bardzo dobrze, że ta inwestycja idzie do przodu, bo lotnisko w Radomiu będzie bardzo potrzebne i dla tego regionu, ale również dla systemu lotnisk w Polsce. Za te dwa, trzy lata kiedy ruch lotniczy po spowolnieniu koronawirusowym już nie tylko się odbuduje, ale będzie bił nowe rekordy przepustowości portów lotniczych. Na Mazowszu będzie brakowało takich miejsc i tu port w Radomiu będzie odgrywał ważną rolę - mówi Marcin Horała, wiceminister infrastruktury.

 

https://www.cozadzien.pl/zdjecia/konferencja-prasowa-na-pasie-startowym-lotniska-zdjecia/65090

 

Pas startowy – 40 proc. już gotowe

Pas startowy ma 2500m długości, co pozwoli na przyjmowanie statków powietrznych używanych w transporcie pasażerskim, takich jak Boeing 737 czy Airbus A320. Sam pas ma parametry wytrzymałościowe wyższe niż ten, który jest na warszawskim Okęciu.

Wykonawca wydłużenia i przebudowy drogi startowej firma Max Bögl Polska układa już ostatnią wierzchnią warstwę.

 

- W tej chwili układana jest ostatnia wierzchnia warstwa drogi startowej grubości 38 cm. Obecnie postęp robót, jeśli chodzi o nawierzchnię betonową, to ok. 39 proc. Żeby zakończyć nawierzchnię wykonawca ma czas do 13 lipca. Sądzimy, że jeśli aura będzie nam sprzyjać, zakończymy nawet dwa tygodnie przed czasem - mówi Paweł Pułkownik, z-ca dyrektora kontraktu Max Bögl Polska.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

 

Terminal w budowie

Przypomnijmy, 6 marca PPL podpisało umowę z firmą Mirbud na budowę terminalu. Inwestycja ma zostać zrealizowana w ciągu 22 miesięcy. - Cały czas jesteśmy na etapie projektowania, ale w międzyczasie prowadzimy prace przygotowawcze, a także pierwsze prace ziemne. To co można już zobaczyć, to nasypy pod halę i pirs. W drugiej połowie czerwca rozpoczną się prace związane z wykopami pod fundamenty. W lipcu i sierpniu będzie to rozpoczęcie prac konstrukcyjnych. Będzie już wtedy widać, jak budynek wyrasta. Sierpień - wrzesień to prace związane z montażem dachu. Do końca roku cały obiekt będzie zadaszony i obudowany ścianami konstrukcyjnymi - mówi Paweł Bruger, dyrektor firmy MirBud - wykonawcy terminala.

- Jesteśmy na tym etapie, że trwa bardzo zaawansowana budowa drogi startowej. Widać prace związane z terminalem i za chwilę tam też już będzie widać efekt pierwszego etapu prac. PPL w tej inwestycji jak pociąg po szynach, metodycznie i miarowo proceduje. Nadszedł więc czas na realizację kolejnych przetargów – mówi Mariusz Szpikowski prezes PPL.

https://www.cozadzien.pl/radom/lotnisko-ostatni-etap-budowy-pasa/64406

 

Przetarg na infrastrukturę drogową

Pierwszy przetarg dotyczy budowy infrastruktury drogowej, umożliwiającej dojazd do Portu Lotniczego poprzez wjazd główny od ul. Lubelskiej oraz pomocniczy (techniczny) z Al. Wojska Polskiego, a także wewnętrznego układu komunikacyjnego po stronie landside z wydzieleniem miejsc zatrzymania „kiss and fly” przed terminalem, parkingów P1 i P2, miejsc zatrzymania shuttle bus oraz autobusów miejskich, budynków bram wjazdowych do strefy zastrzeżonej, drogi patrolowej po stronie airside. Z uwagi na charakter prac zadanie obejmuje również roboty z zakresu budowy oraz przebudowy sieci: wodociągowej, cieplnej, energetycznej, teletechnicznej oraz kanalizacyjnej sanitarnej i deszczowej wraz ze zbiornikami retencyjnymi.

Zakończenie tego etapu robót wraz z pozwoleniem na użytkowanie planowane jest na czwarty kwartał 2021 r.

 

Budynki dla lotniska

Drugi przetarg to obiekty kubaturowe: Budowa obiektów wspierających -budynków niezbędnych do funkcjonowania lotniska (poza terminalem): Budynku Administracyjnego Służb Lotniskowych oraz hali garażowej z magazynami, a także dostosowanie istniejących obiektów kontenerowych do przejęcia funkcji budynku socjalnego AON (Agentów Obsługi Naziemnej) i służb utrzymania lotniska. Zakres realizacji zadania obejmuje budowę wewnętrznego układu drogowego połączonego z układem drogowym Portu Lotniczego Radom-Sadków z zewnętrznymi miejscami parkingowymi oraz wymaganej infrastruktury technicznej. Głównymi użytkownikami dedykowanej infrastruktury wspierającej będą: służby lotniskowe i administracja, Straż Graniczna, Urząd Celny, agenci obsługi naziemnej. Ogłoszono też przetarg na budowę wieży kontroli lotów Państwowej Agencji Żeglugi Powietrznej oraz strażnicę Lotniskowej Straży Pożarnej. Zakończenie tego etapu robót wraz z pozwoleniem na użytkowanie planowane jest na pierwszy kwartał 2022 r.

 

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

 

Płyty postojowe i drogi kołowania

Płyty postojowe i drogi kołowania –część zachodnia: Zakres części zachodniej obejmuje wykonanie następujących obiektów:

- płyta postojowa o nawierzchni betonowej, zlokalizowana wokół pirsu budowanego terminala, umożliwiająca jednoczesny postój 9 samolotów kodu C: np. typu Airbus 321neo oraz Boeing 737 Max 9 oraz 2 samolotów kodu E, np. typu Boeing 787-9 oraz 777-9X,

- płyta o nawierzchni betonowej do odladzania samolotów umożliwiających jednoczesne odladzanie 2 samolotów kodu C, np. typu Airbus 321neo oraz Boeing 737 Max 9 lub jednego samolotu kodu E, np. typu Boeing 787-9 oraz 777-9X,

- układ dróg kołowania o nawierzchni bitumicznej,-niezbędne instalacje odwodnieniowe, energetyczne, teletechniczne i inne. Wskazany zespół budowli ma na celu zapewnić bezpieczną i sprawną komunikację dla statków powietrznych pomiędzy drogą startową, płytą odladzania i płytą postojową samolotów. Łączna powierzchnia nawierzchni lotniskowych do wykonania w ramach tego zadania przekracza 170 tys. m2. Zakończenie tego etapu robót wraz z pozwoleniem na użytkowanie planowane jest na pierwszy kwartał 2022 r.

 

Drogi kołowania –część wschodnia: Zakres obejmuje wykonanie drogi kołowania o nawierzchni bitumicznej, niezbędne instalacje energetyczne, teletechniczne i odwodnieniowe wraz z budową zbiorników retencyjnych oraz przepompowni. Zrealizowanie tego zadania będzie wymagało przebudowy infrastruktury miejskiej, w tym zmianę przebiegu istniejącej drogi powiatowej. Łączna powierzchnia nawierzchni lotniskowych do wykonania w tym etapie wynosi ok. 39 tys. m2. Zakończenie tego etapu robót wraz z pozwoleniem na użytkowanie planowane jest na drugi kwartał 2022 r.

 

- Najważniejszą i najdłuższą inwestycją na lotniku, która determinuje zakończenie budowy jest terminal. Zakładamy, że zostanie zakończony w roku 2022. I będziemy odpowiednio korelować datę uruchomienia lotniska. Tutaj wbrew pozorom, to co dzieje się w ruchu lotniczym. Zatrzymanie go i spodziewany wybuch, kulminacja w roku 2023, w innej strukturze. Jest to zjawisko, które wybitnie w sprzyja Radomiowi, bo zapotrzebowanie pojawi się w momencie, kiedy port zostanie oddany do użytku - mówi Mariusz Szpikowski prezes PPL.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy