Badania słuchalności stacji radiowych prowadzone przez Instytut Kantar Millward Brown można sprawdzić w całej Polsce, regionach, obecnych województwach, dawnych województwach, powiatach czy miastach. Radom należy do 17 aglomeracji, która badana jest szczególnie starannie.
Co miesiąc publikowane są w formie badań pokazujących słuchalność stacji radiowej w okresie minionych sześciu miesięcy. Kilka dni temu zostały opublikowane oficjalne badania za pół roku, to znaczy w okresie pomiędzy październikiem 2017, a marcem 2018 roku. Podstawowym wskaźnikiem badań jest udział w czasie słuchania, który określa m.in. liczba słuchaczy, czas spędzony przy odbiorniku podczas włączenia radia, a także rozpoznawalność marki stacji radiowej.
Według tych wyników Radio Rekord jest najchętniej słuchaną stacją radiową w Radomiu uzyskując wynik 28,49 proc. Taki wynik stawia Radio Rekord na podium wśród wszystkich lokalnych stacji radiowych w Polsce w badanych aglomeracjach. Jest także jednym z najlepszych wyników w historii prowadzenia takich badań w Polsce, który należy do jakiegokolwiek radia od stacji ogólnopolskich, przez regionalne, po lokalne. Poza tak wysokim wynikiem ważna jest pozycja innych stacji możliwych do słuchania na rynku i różnica pomiędzy Radiem Rekord, a nimi. Na przykład będące na drugim miejscu radio RMF FM uzyskało wynik 13,52 proc., czyli blisko 15 proc. mniejszy.
Jednocześnie wszystkie stacje radiowe nadające z Radomia, to jest: Radio Eska, Radio Vox, Radio Plus, Radio Dla Ciebie posiadają mniejszy udział w czasie słuchania niż jedno Radio Rekord. Oficjalne wyniki do pobrania TUTAJ.
Ważne jest dla nas, radomian, także to, że Radio Rekord jest rodzimym radiem – stworzonym i funkcjonującym w Radomiu, prowadzonym przez radomian od początku jego istnienia.
Badania zostały przeprowadzone przez Instytut Kantar Millward Brown na terenie Radomia na zlecenie Komitetu Badań Radiowych na reprezentatywnej grupie mieszkańców w grupie wiekowej między 15 a 75 rokiem życia, w pełnym tygodniu od poniedziałku do niedzieli. Badania przedstawiają udział w czasie słuchania - czyli najważniejszy wskaźnik ukazujący pozycję danego radia, która jest wypadkową liczby słuchaczy i czasu spędzonego na słuchaniu danego radia.