Radio Rekord Radom mobilne Radio Rekord Radom mobilne
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Kolejowa "8" pozorny sukces czy goła prawda?

Kolejowa
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

PKP Polskie Linie Kolejowe otrzymały 11 ofert od firm, które chcą modernizować kolejową „ósemkę” między Radomiem a Warką. Większość to konsorcja zagraniczne. Jednak wciąż nie wiadomo, kiedy inwestycja ruszy. - Chcę bardzo mocno podkreślić, że sprawna modernizacja infrastruktury łączącej Radom z Warszawą jest ewidentnym priorytetem obecnego rządu – mówił podczas 16. posiedzenia sejmu Piotr Stomma, podsekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.

Przetargi na modernizację kolejowej ósemki między Radomiem a Warką i Warką a Czechówkiem były przekładane kilkakrotnie. Przypomnijmy, że pierwsze zostały ogłoszone jeszcze w październiku ubiegłego roku. Tą dobrą nowinę przyniosła nam wówczas sama minister infrastruktury Maria Wasiak (pisaliśmy o tym - TUTAJ) Ostatecznie dopiero 26 kwietnia tego roku upłynął termin składania ofert.

Wnioski złożyło 11 firm, w tym m.in. konsorcja z Włoch, Austrii, Hiszpanii czy Chin, pojawiły się też oferty polskich przedsiębiorstw. - Obecnie trwają prace Komisji Przetargowej. Do drugiego etapu zostaną zaproszeni wykonawcy, którzy spełnią warunki udziału w postępowaniu oraz uzyskają największą ilość punktów. W drugim etapie zakwalifikowani wykonawcy są zapraszani do złożenia oferty. Na tym etapie przedstawiają oni również swoją ofertę cenową – mówi Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Jednak jak zaznacza Jakubowski, nie da się jednoznacznie określić terminu zakończenia przetargu. - Ma na to wpływ wiele czynników formalnych, na które PLK nie mają wpływu - m.in. kontrola Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych czy ewentualne procedury odwoławcze ze strony wykonawców. Podpisanie umowy planowane jest w I kwartale 2017 r. Dokładny koszt modernizacji będzie znany po zakończeniu procedury przetargowej – wyjaśnia rzecznik.

Ostatnio sprawa kolejowej „ósemki” została poruszona także na sejmowej mównicy. Na pytanie posła Wojciecha Skurkiewicza, co dalej z modernizacją „ósemki” odpowiadał Piotr Stomma, który przyznał, że projekt ten zmagał się z „szeregiem problemów skutkujących przesunięciem terminu jego realizacji”. W pewnym momencie doszło także do sporu pomiędzy PKP PLK a wykonawcą.

- Jeżeli chodzi o odcinek Czachówek - Warka, czyli 20 km, to tutaj w ramach wyborczej ofensywy inwestycyjnej z jesieni zeszłego roku poprzednicy w systemie projektu ogłosili przetarg. Natomiast dzisiaj wiemy, że oczywiście rzecz była nieprzygotowana, rozstrzygnięcie przetargu jest niemożliwe, dopóki nie zostaną przeprowadzone wszystkie prace, które umożliwią wydanie decyzji środowiskowej. Tak więc w zeszłym roku - pozorny sukces, a dzisiaj - goła prawda. Projekt jest kompletnie nieprzygotowany – mówił z mównicy Piotr Stomma.

- To samo mogę powiedzieć o odcinku Warka - Radom, tj. 47 km. Ten odcinek obejmuje most na Pilicy. Tutaj sytuacja jest analogiczna: przetarg został ogłoszony na jesieni zeszłego roku. Nie zostało to przygotowane, jest problem decyzji środowiskowej. W związku z tym terminy, które do tej pory były deklarowane, dotyczące kolejnych etapów realizacji tego przedsięwzięcia, czyli np. planowanie przez poprzedników podpisania umów na marzec 2017 r., nie mają jeszcze właściwej podstawy – dodał.

Przewidywany termin zakończenia prac na trasie Warszawa – Radom ma zakończyć się najpóźniej w 2020 roku. Niewykluczone, że termin zakończenia inwestycji może zostać przesunięty. - Jeżeli mówię, że dzisiaj te terminy są nierealistyczne, to nie chcę powiedzieć przez to, że one będą wydłużane. Pracujemy nad tym, żeby ten czas był skracany – przyznał na posiedzeniu Stomma.

Koszt tej inwestycji to ok. miliard złotych.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+


Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy