Radio Rekord Radom mobilne Radio Rekord Radom mobilne
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Koleje Mazowieckie mają 17 lat

Koleje Mazowieckie mają 17 lat
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

Działalność przewozową Koleje Mazowieckie rozpoczęły kilka miesięcy po podpisaniu umowy powołującej spółkę do życia – 1 stycznia 2005 r. Wówczas dysponowały flotą składającą się ze 184 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Przez ostatnie 17 lat udało się tę liczbę zwiększyć do ponad 300 sztuk taboru, częściowo wyłączając z eksploatacji najstarsze składy. Obecnie tabor spółki to niemal w połowie pojazdy nowo zakupione, a do 2023 r. zostanie w całości zrealizowana umowa na dostawy 61 ezt FLIRT produkcji Stadlera, która jest największym zamówieniem zarówno w historii spółki, jak i polskiej kolei.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

W pierwszym roku funkcjonowania przewoźnik obsługiwał dziewięć linii kolejowych, uruchamiając średnio 550 pociągów w ciągu doby. Pierwszy rok działalności przyniósł spółce ponad 40 mln podróżnych, zaś liczba ta każdego roku zwiększała się, osiągając ponad 62 mln w 2019 r. W kolejnych latach udało się też reaktywować część zawieszonych przez „PKP Przewozy Regionalne” połączeń kolejowych na Mazowszu, np. z Radomia do Drzewicy czy z Warszawy do Góry Kalwarii. Dziś KM uruchamiają średnio 740 pociągów na dobę, obsługując 15 linii o łącznej długości ponad 1320 km.

W ciągu 17 lat działalności władze Mazowsza oraz spółki KM poczyniły liczne inwestycje, dzięki którym Koleje Mazowieckie są dziś jednym z najnowocześniejszych przewoźników kolejowych w kraju oraz zajmują II miejsce pod względem liczby przewożonych pasażerów, osiągając zarazem ponad 20-procentowy udział w rynku.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

17 lat Kolei Mazowieckich na torach województwa mazowieckiego to jednocześnie 17-letnia historia metamorfozy kolei pasażerskiej na Mazowszu. Dzięki m.in. wsparciu ze strony właściciela, czyli samorządu województwa mazowieckiego i właściwie prowadzonej polityce taborowej, udało się zakupić blisko 140 sztuk nowych pojazdów, a także zmodernizować starsze składy. Spółka jako pierwsza zakupiła pojazdy piętrowe uruchamiane w systemie „push-pull”. Została także wybudowana najnowocześniejsza w tej części Europy myjnia taboru kolejowego w Tłuszczu. W trakcie budowy jest nowa hala przeglądowo-naprawcza Stadlera w Sochaczewie, w której będą serwisowane najnowsze pojazdy czyli ezt Flirt.

czd/car Fot. Koleje Mazowieckie

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
Chcemy, żeby portal CoZaDzien.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.
Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji „Stop hejt”. Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim
lub
  • avatar
    ~Anonim 178.235.183.*** 2021-07-30 03:28
    To był smutny dzień dla transportu…
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~Anonim 37.225.22.*** 2021-07-29 10:58
    Ja żadnych plusów z istnienia KM nie widzę. Jeżdżę dużo po kraju pocisgsmi, Flixbusem, PKSami, Polonusem, bo tour i wiele innych prywatnych busiarzy, bilety w kolejach Mazowieckich tj ceny nie są w ogóle atrakcyjne w porównaniu do takiego Polregio przewozy regionalne czy takie Koleje Małopolskie, w KM jest drożyzna, opóźnienia, tabor w połowie wiadomo jaki... Nie wiem czy jest się z czego cieszyć w porównaniu właśnie do KMŁ czy trójmiejskiej PKM bieda i nędza. Dostanę minusy, ale taka jest prawda, robimy w majty Struzik itp że Mazowsze takie super serce Polski a koleje o kand upy potłuc
    • 80%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~Anonim 37.225.22.*** 2021-07-29 11:03
      I przedwczoraj wróciłem akurat z małopolski i jadąc pociągiem z Krakowa do Wadowic czy Polregio do Bielska Białej i powrót...a koleje mazowieckie w ogóle inna jakość, ceny niższe, wracałem z Krakowa Przeowzy regionalne do Skarżyska bo nie było późnym wieczorem czym wracać, bo jakaś pandemia podobno na świecie j mniej pociągów...ze Skarżyska do Radomia już KM, stary śmierdzący grat, dobrze że opóźniony bo bym nie zdążył. To pisał ja, Janusz Cebulak, Warchoł i roszczeniowy Polaczek :)
      • 67%
      • |
      • oceń:
      • |
  • avatar
    ~Anonim 85.219.141.*** 2021-07-29 10:26
    "17 lat Kolei Mazowieckich" łączna ilość spóźnień to chyba też juz w latach...
    • 88%
    • |
    • oceń:
    • |
  • avatar
    ~john doe 185.236.98.*** 2021-07-29 10:07
    Największa siara w Galaktyce
    • 60%
    • |
    • oceń:
    • |
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy