Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Kłopoty z wiaduktem przy Żeromskiego

Kłopoty z wiaduktem przy Żeromskiego

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie wytyka błędy i po raz trzeci zwraca się do miasta o uzupełnienie braków w dokumentacji w zakresie uzyskania decyzji RDOŚ na przebudowę wiaduktu przy ul. Żeromskiego w Radomiu. W tym miejscu ma powstać węzeł przesiadkowy obsługujący lotnisko. 

- Problemem jest niedotrzymanie standardów jakości środowiska w zakresie oddziaływania akustycznego w dwóch punktach kontrolnych. Według obecnych dokumentów, dopuszczalny poziom hałasu w nocy zostanie przekroczony i "nastąpi pogorszenie klimatu akustycznego - pisze wicewojewoda.

Jak informuje Artur Standowicz, bez uzgodnień środowiskowych tej inwestycji nie da się zrealizować. Miasto przedłożyło raport z którego wynika, że w tym rejonie pojawił się zwiększony hałas - szczególnie w nocy, spowodowane oddziaływaniem kolei. Brak w nim jednak rozwiązań, które pomogłyby zniwelować hałas i nie powodować uciążliwości osobom tam mieszkającym. 

- Takimi rozwiązaniami mogłoby być ekrany akustyczne czy cichy asfalt, ale także ustalenie stref ograniczonego użytkowania. Taką strefę mamy przy radomskim lotnisku - mówi wicewojewoda Standowicz.  

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

https://www.cozadzien.pl/radom/ani-zdziebelka-polityki/69627

Wicewojewoda pisze, że przedłożona dokumentacja nadal nie zawiera szczegółowej analizy oddziaływania wariantu alternatywnego, co jest wymogiem formalnym, oraz szacunkowych emisji związanych z jego eksploatacją.

- Mam nadzieje, że osoby odpowiedzialne za ten projekt uzupełnią ostatecznie braki tak, aby RDOŚ mógł wydać uzgodnienia. RDOŚ już po raz trzeci wzywa miasto do poprawy dokumentów - informuje Standowicz. 

Wicewojewoda mazowiecki zapowiada, że planuje w tym tygodniu spotkanie z dyrektorem RDOŚ i dyrektorem Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu aby wspólnie spróbować znaleźć rozwiązanie dla tej sytuacji. 

Przypomnijmy, na tę inwestycję miasto pozyskało 30 mln zł  dofinansowania z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. 

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Koncepcję przebudowy wiaduktu przygotowała Miejska Pracownia Urbanistyczna. Nowa przeprawa ma mieć 150 metrów długości i ok. 20 metrów szerokości, po dwa pasy ruchu w obu kierunkach oraz ciąg pieszo-rowerowy po obydwu stronach jezdni. Powstaną także schody dla pieszych do ulic Siennej, Metalowej i Średniej. Dla wygody podróżujących pociągiem pasażerów lotniska na Sadkowie PKP w okolicach ul. Szklanej wybuduje przystanek Radom Wschód. Miasto początkowo proponowało schody z wiaduktu na peron i windę, ale rozwiązanie nie przypadło do gustu PPL-owi, który odpowiada za lotnisko – Porty Lotnicze chciały schodów ruchomych.

https://www.cozadzien.pl/radom/przebudowa-wiaduktu-dokumentacja-w-tym-roku/69324

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy