Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Inwestycje na radomskim Lotnisku przyspieszają jeszcze bardziej

Inwestycje na radomskim Lotnisku przyspieszają jeszcze bardziej

Sytuacja światowej pandemii koronawirusa nie zagroziła radomskiej inwestycji. Budowa drogi startowej ma kilkutygodniowe przyspieszenie prac względem harmonogramu. Zgodnie z umową droga startowa ma być gotowa najpóźniej w październiku br. Budowa terminala rozpoczęła się zgodnie z umową. Terminal ma być gotowy w pierwszym kwartale 2022 r.

Port Lotniczy Warszawa-Radom im. Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 roku ma być gotowy w połowie 2022 r.

https://www.cozadzien.pl/zdjecia/konferencja-prasowa-na-pasie-startowym-lotniska-zdjecia/65090

Czas zacząć planować inwestycje miejskie, które pozwolą miastu zmaksymalizować korzyści finansowe płynące z funkcjonowania portu lotniczego. Charakter miasta w najbliższym czasie zacznie się zmieniać. Ta dynamika będzie narastać. Miasto powinno być liderem tych zmian. Szukać: nowych pomysłów, ambitnych projektów i możliwości ich finansowania nie tylko z budżetu miasta.

Należy stworzyć przestrzeń do współpracy również z przedsiębiorcami w tym zakresie. Radom w najbliższym czasie będzie potrzebował wielu nowych usług, produktów i zasobów ludzkich o specyficznych wymaganiach. Czas identyfikować te potrzeby rynku i aktywnie podjąć działania. Np. w obszarach edukacji na dedykowanych kierunkach czy szeroko rozumianej służby zdrowia.

https://www.cozadzien.pl/radom/lotnisko-w-radomiu-sa-kolejne-przetargi/65105

Terminal

Będzie to najnowocześniejszy obiekt tego typu w Polsce. Terminal jest zaprojektowany w standardzie czarterowym, przyjaznym dla pasażerów. Ważny jest dostęp do dużego obszaru handlowego. Oznacza to również, że podróżni będą mieli więcej przestrzeni w miejscach odpraw i w samym terminalu. Wynika to m.in. ze specyfiki tego typu podróżnych, którzy mają więcej bagażu. Terminal ma być przygotowany na przyjęcie 3 mln pasażerów rocznie. W przyszłości, gdy zajdzie taka potrzeba, będzie go można rozbudować do obsługi nawet ponad 9 mln pasażerów rocznie. Całość inwestycji wraz z terminalem jest tak zaprojektowana, aby poszczególne elementy można było rozbudować w przyszłości z zachowaniem ciągłości lotów.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Droga startowa

Warto zwrócić uwagę na parametry wytrzymałościowe budowanego pasa w Radomiu, będą one wyższe niż te, który jest na lotnisku Okęcie. Radomski pas ma 2500 m długości co pozwoli na przyjmowanie największych statków powietrznych używanych w transporcie lotniczym. To element strategii PPL, której celem jest zbudowanie lotniska o wysokich parametrach, którego użyteczność będzie bardzo wysoka, a jakość wykonanych prac znacząco wydłuży czas eksploatacji pasa bez potrzeby remontu.

Kolejne przetargi na Lotnisku Warszawa-Radom, łączna kwota to ponad 200 mln zł.

Układ drogowy: Budowa infrastruktury drogowej, umożliwiającej dojazd do Portu Lotniczego poprzez wjazd główny od ul. Lubelskiej oraz pomocniczy (techniczny) z Al. Wojska Polskiego, a także wewnętrznego układu komunikacyjnego po stronie landside z wydzieleniem miejsc zatrzymania „kiss and fly” przed terminalem, parkingów P1 i P2, miejsc zatrzymania shuttle bus oraz autobusów miejskich, budynków bram wjazdowych do strefy zastrzeżonej, drogi patrolowej po stronie airside. Z uwagi na charakter prac zadanie obejmuje również roboty z zakresu budowy oraz przebudowy sieci: wodociągowej, cieplnej, energetycznej, teletechnicznej oraz kanalizacyjnej sanitarnej i deszczowej wraz ze zbiornikami retencyjnymi. Zakończenie tego etapu robót wraz z pozwoleniem na użytkowanie planowane jest na czwarty kwartał 2021.

Obiekty kubaturowe: Budowa obiektów wspierających - budynków niezbędnych do funkcjonowania lotniska (poza terminalem): Budynku Administracyjnego Służb Lotniskowych oraz hali garażowej z magazynami, a także dostosowanie istniejących obiektów kontenerowych do przejęcia funkcji budynku socjalnego AON (Agentów Obsługi Naziemnej) i służb utrzymania lotniska. Zakres realizacji zadania obejmuje budowę wewnętrznego układu drogowego połączonego z układem drogowym Portu Lotniczego Radom-Sadków z zewnętrznymi miejscami parkingowymi oraz wymaganej infrastruktury technicznej.

Głównymi użytkownikami dedykowanej infrastruktury wspierającej będą: służby lotniskowe i administracja, Straż Graniczna, Urząd Celny, agenci obsługi naziemnej. Zakończenie tego etapu robót wraz z pozwoleniem na użytkowanie planowane jest na pierwszy kwartał 2022.

Płyty postojowe i drogi kołowania – część zachodnia: Zakres części zachodniej obejmuje wykonanie następujących obiektów:

- płyta postojowa o nawierzchni betonowej, zlokalizowana wokół pirsu budowanego terminala, umożliwiająca jednoczesny postój 9 samolotów kodu C: np. typu Airbus 321neo oraz Boeing 737 Max 9 oraz 2 samolotów kodu E, np. typu Boeing 787-9 oraz 777-9X,

- płyta o nawierzchni betonowej do odladzania samolotów umożliwiających jednoczesne odladzanie 2 samolotów kodu C, np. typu Airbus 321neo oraz Boeing 737 Max 9 lub jednego samolotu kodu E, np. typu Boeing 787-9 oraz 777-9X,

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

- układ dróg kołowania o nawierzchni bitumicznej,

- niezbędne instalacje odwodnieniowe, energetyczne, teletechniczne i inne.

Wskazany zespół budowli ma na celu zapewnić bezpieczną i sprawną komunikację dla statków powietrznych pomiędzy drogą startową, płytą odladzania i  płytą postojową samolotów. Łączna powierzchnia nawierzchni lotniskowych do wykonania w ramach tego zadania przekracza 170 tys. m2.

Zakończenie tego etapu robót wraz z pozwoleniem na użytkowanie planowane jest na pierwszy kwartał 2022.

Drogi kołowania – część wschodnia: Zakres obejmuje wykonanie drogi kołowania o nawierzchni bitumicznej, niezbędne instalacje energetyczne, teletechniczne i odwodnieniowe wraz z budową zbiorników retencyjnych oraz przepompowni. Zrealizowanie tego zadania będzie wymagało przebudowy infrastruktury miejskiej, w tym zmianę przebiegu istniejącej drogi powiatowej. Łączna powierzchnia nawierzchni lotniskowych do wykonania w tym etapie wynosi ok. 39 tys. m2. Zakończenie tego etapu robót wraz z pozwoleniem na użytkowanie planowane jest na drugi kwartał 2022.

 

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy