PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Inspektorzy z Mazowsza i Świętokrzyskiego na wspólnej akcji

Inspektorzy z Mazowsza i Świętokrzyskiego na wspólnej akcji
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

W środę (13 listopada) inspektorzy ITD z Radomia i Kielc prowadzili wspólną akcję wzmożonych kontroli pojazdów w rejonie krajowej „siódemki”. Celem działań była poprawa bezpieczeństwa w ruchu drogowym poprzez wycofanie z dróg przeładowanych i niesprawnych samochodów. Sprawdzano też prawidłowość działania tachografów i układów oczyszczania spalin w autach.

Inspektorzy ITD z Radomia zatrzymali 11 przeładowanych samochodów (3 ciężarówki i 8 pojazdów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 tony). Wywrotka o dopuszczalnej masie całkowitej do 32 ton przewoziła gorącą masę bitumiczną i ważyła z ładunkiem 37,9 tony. Taki tonaż spowodował przekroczenie dopuszczalnego nacisku podwójnej osi napędowej o 5,5 tony. Wobec przewoźnika i załadowcy toczy się postępowanie administracyjne. Grozi im po 15 tysięcy złotych kary. Ten sam patrol ITD zatrzymał w innej części Radomia także trzyosiową wywrotkę. Ciężarówka przewoziła piach bez zaciągniętej plandeki na przestrzeni ładunkowej. Samochód o dopuszczalnej masie całkowitej do 26 ton ważył z ładunkiem 27,2 tony. O 2,5 tony przekroczony był dopuszczalny nacisk osi napędowej. W tym przypadku przewoźnikowi grozi 2 tys. zł kary. Z kolei 33,2 tony zamiast dopuszczalnych 32 ton ważyła czteroosiowa wywrotka z tzw. suchym betonem. O 1,4 tony przekroczony był dopuszczalny nacisk jej podwójnej osi napędowej. Tutaj za ujawnioną nieprawidłowość przewoźnikowi grozi 500 zł kary. Natomiast najcięższy z 8 zatrzymanych, przeładowanych busów o DMC do 3,5 tony, ważył 7,2 tony. Pojazd ten przewoził alkohol z hurtowni do sklepów. Wszyscy kierowcy przeciążonych „dostawczaków” zostali ukarani mandatem i mogli odjechać z miejsca kontroli ITD po rozładowaniu nadmiaru towaru na inny pojazd.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Uwagę inspektorów patrolujących radomskie ulice zwrócił również pojazd z przyczepką przewożący duże kłody drewna. Zespół pojazdów nie przekraczał dozwolonego tonażu, ale kierowca nie posiadał wymaganych w tym przypadku uprawnień kategorii „B” i „C”. Mężczyzna został ukarany mandatem i nie mógł już samodzielnie odjechać z miejsca kontroli ITD.

W trakcie wspólnej akcji inspektorzy ITD z Kielc zatrzymali na świętokrzyskim odcinku ekspresowej „siódemki” 3 ciężarówki wyposażone w urządzenia służące do symulowania prawidłowego działania układu oczyszczania spalin (SCR). Każdego z kierowców ukarano mandatem. Niesprawne samochody nie dopuszczono do dalszej jazdy. Oprócz tego zatrzymali również samochód bez ważnych badań technicznych.

Jeden z patroli świętokrzyskiej ITD najechał na miejsce groźnie wyglądającego wypadku z udziałem ciężarówki w pobliżu miejscowości Występa. Inspektorzy wydostali rannego kierowcę z kabiny i udzielili mu pierwszej pomocy. Wspierali również policję w ustaleniu przyczyny tego zdarzenia. Inspektorzy sprawdzili tachograf cyfrowy i przeanalizowali zapisane w nim dane. Ujawnili, że urządzenie zostało zmanipulowane poprzez zmianę oprogramowania. Analiza danych wykazała, że w pojeździe dochodziło wielokrotnie do fałszowania czasu pracy kierowcy. Tachograf zatrzymano jako dowód w postępowaniu administracyjnym. Przewoźnikowi grozi teraz wysoka kara pieniężna.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Mazowieccy i świętokrzyscy inspektorzy ITD ukarali również kilku kierowców mandatami m.in. za wyprzedanie w miejscu niedozwolonym i naruszenia norm czasu pracy.

Wspólne akcje prowadzone na trasach pomiędzy sąsiednimi województwami mają na celu poprawę bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz ochronę rynku transportowego przed nieuczciwymi praktykami. Oprócz tego przeciwdziałają degradacji nawierzchni dróg przez przeładowane pojazdy.

czd/AH źródło WITD

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
Chcemy, żeby portal CoZaDzien.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.
Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji „Stop hejt”. Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim
lub
  • avatar
    ~Drajwer 2019-11-15 12:48
    Tak trzymać panowie i wiecej takich akcji! Na wagę i solić mandaty jak niektórzy nie potrafią robić transportu jak należy.
    • 100%
    • |
    • oceń:
    • |
    • avatar
      ~truck driver 2019-11-15 15:18
      Cóż. Niestety niektórym się najnormalniej po prostu opłaca jeździć przeładowanymi samochodami. Zapłaci jakąś śmieszną kilku czy kilkunastotysięczną karę i dalej będzie robić swoje. A manipulacje tachografami były są i będą,dopóki kierowcy będą się na to godzić. Niestety wielu kierowców przekalkuluje że jak założy "magnes" to przejedzie więcej kilometrów ii więcej zarobi. Na papierze najniższa krajowa,albo lewa umowa niszczona po każdym kursie. Do tego kasa z MOPSu czu Urzędu pracy bo "papierowe" zarobki minimalne albo ich nie ma i jakoś się żyje...
      • oceń:
      • |
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy