Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Dwa nowe przystanki kolejowe. Od niedzieli będziemy jeździć do Warszawy po dwóch torach

Dwa nowe przystanki kolejowe. Od niedzieli będziemy jeździć do Warszawy po dwóch torach

Jak informuje PKP PLK, całkowicie zlikwidowane będzie „wąskie gardło”, czyli jeden tor między Warką a Radomiem. Odcinek od Lesiowa do Radomia był ostatnim, na którym ruch odbywał się jednym torem. Zwiększa się przepustowość trasy i możliwe będzie uruchamianie większej liczby m.in. połączeń dalekobieżnych najkrótszą trasą przez Warkę i Radom. Na trasie będzie 56 pociągów w ciągu doby.

PKP Polskie Linie Kolejowe wybudowały w Radomiu trzy nowe przystanki, które ułatwią dojazdy i poprawią komunikację w regionie.

- Poza Radomiem Starą Wolą, od niedzieli podróżni będą korzystać z nowych przystanków Radom Gołębiów (pod wiaduktem na ul. Kozienickiej) i Radom Północny (pod wiaduktem na ul. Żółkiewskiego). Są wiaty, oświetlenie, oznakowanie oraz gabloty informacyjne. Dojścia do peronów przygotowano z myślą o potrzebach osób o ograniczonej możliwości poruszania się (pochylnie oraz windy). Na przystanku Radom Stara Wola, wraz z otwarciem drugiego toru, podróżni skorzystają z nowego peronu. We wrześniu w Radomiu po wiadukcie drogowym na ul. Kozienickiej pojadą kierowcy. Wykonawca kończy prace - informuje Karol Jakubowski, rzecznik prasowy PKP PLK. 

https://www.cozadzien.pl/zdjecia/wiadukt-na-ul-kozienickiej-postepy-prac-zdjecia/75526

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Po uzyskaniu wszystkich zgód administracyjnych najszybsze pociągi pasażerskie z Warszawy do Radomia pojadą z prędkością 160 km/h. Dzięki temu skróci się czas podróży ze stolicy na południe województwa. Wartość projektów związanych z przebudową odcinków Czachówek – Warka oraz Warka – Radom to ponad 645 mln zł. Inwestycja jest współfinansowana ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Przypomnijmy: przez kilkadziesiąt ostatnich lat pociągi jadące z Radomia do Warszawy miały do dyspozycji jeden tor aż do Warki. To oraz fakt, że tory przez dekady nie były remontowane podróż wydłużało w sposób nie pasujący do XXI wieku. O tym, by wreszcie wybudować drugi tor i zmodernizować istniejący przejazd mówiło się już wkrótce po wejściu Polski do Unii Europejskiej (bo wtedy byłyby na taką inwestycję pieniądze), ale na dobrych chęciach się kończyło. Dla unijnego wsparcia rząd zawsze znajdował inne zastosowanie.

W końcu się udało. 27 lipca 2015 PKP PLK podpisały z przedsiębiorstwem Trakcja PRKiI umowę na modernizację 27 km linii kolejowej nr 8 na odcinku Warszawa Okęcie – Czachówek Południowy wraz z przebudową peronów i układu torowego na szlakach i stacjach. Natomiast 11 kwietnia 2017 podpisano z konsorcjum firm Strabag, ZUE i Budimex umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na odcinku Czachówek Południowy – Warka oraz z konsorcjum firm Swietelsky Rail, Track Tec, Infrakol, Leonhard Weiss i Intop na odcinek Warka – Radom.

https://www.cozadzien.pl/radom/pkp-plk-wznowienie-ruchu-pociagow-od-radomia-do-warszawy-w-czerwcu/72829

Remont odcinka Warka – Radom objęła także przebudowę mostu nad Pilicą oraz budowę lub przebudowę pięciu wiaduktów kolejowych i dwóch drogowych, 14 mostów kolejowych i dwóch drogowych oraz dwóch przejść podziemnych.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Niektóre stacje i mijanki zostały przekształcone w przystanki osobowe, z kolei na jednej stacji i dziewięciu przystankach perony przystosowano do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Zmodernizowanych zostało 67 przejazdów kolejowych i 15 przejść dla pieszych. Z kolei 18 przejazdów kolejowych i 23 przejścia dla pieszych zlikwidowano.

Czas przejazdu najszybszych pociągów z Warszawy do Radomia skróci się z ok. 115 minut obecnie do blisko 75 minut.
W kwietniu 2019 roku Ireneusz Merchel, prezes PKP PLK zapewniał w Radomiu, że cała zmodernizowana trasa z Radomia do Warszawy będzie gotowa do końca drugiego kwartału 2021 roku. Udało się teraz.

https://www.cozadzien.pl/radom/linia-kolejowa-z-pomnikiem/71242

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy