Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Do Warszawy szybko dopiero w 2020 roku?

Do Warszawy szybko dopiero w 2020 roku?
Kiedy Radom doczeka się szybkiej kolei do Warszawy? Czy odcinek Warka - Radom zostanie oddany w 2015 roku? Czy do stolicy w 45 minut dojedziemy dopiero w 2020 roku? Z tygodnia na tydzień pojawia się coraz więcej wątpliwości związanych z modernizacją linii kolejowej nr 8. Na wszystkie pytania związane z tą inwestycją ma wkrótce opowiedzieć Andrzej Massel, Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej.

Zmodernizowana linia kolejowa nr 8 z Radomia do Warszawy miała być pierwotnie oddana do użytku na przełomie 2012/2013 roku. Później ten termin wydłużono do 2015 roku. Teraz dochodzą jednak do nas głosy, że trasa zostanie wyremontowana dopiero w 2020 roku, już w innej perspektywie finansowania Unii Europejskiej.

Przypomnijmy, że remont będzie polegał m.in. na budowie drugiego toru od Warki do Radomia. Oprócz tego powstaną trzy nowe mosty, zostaną także wymienione urządzenia do sterowania ruchem kolejowym. Łącznie zostaną wybudowane 92 kilometry linii kolejowej. Same prace przygotowawcze mają pochłonąć ponad 25 mln zł.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Niestety, w trakcie realizacji projektu pojawiły się kilkumiesięczne opóźnienia przy opracowaniu dokumentacji projektowej dla Warszawy Okęcie oraz dla Radomia. Czasochłonna jest również wypłata odszkodowań osobom, których grunty zostały wykorzystane w trakcie inwestycji. Pojawiły się również problemy przy zdobywaniu pozwoleń na budowę oraz przy rozstrzyganiu przetargów. To wszystko sprawiło, że coraz częściej mówi się o tym, że modernizacja linii kolejowej nr 8 może zakończyć się najwcześniej za kilka  lat.

Dla mieszkańców Radomia i regionu ta informacja to prawdziwa katastrofa. Każdego dnia do stolicy dojeżdża kilka tysięcy ludzi - do pracy lub w jej poszukiwaniu. Wiele firm uzależnia też inwestycje w Radomiu od łatwego i szybkiego połączenia naszego miasta ze stolicą.

Radny Jakub Kowalski z Prawa i Sprawiedliwości złożył wniosek o zwołanie nadzwyczajnej sesji rady miejskiej, na którą zostałby zaproszony m.in. Andrzej Massel , Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej oraz Remigiusz Paszkiewicz, Prezes Zarządu PKP PLK S.A. Jak się jednak okazało, sesja nie będzie konieczna, bo na 2 października w siedzibie Delegatury Urzędu Marszałkowskiego w Radomiu Platforma Obywatelska zaplanowała spotkanie parlamentarzystów i radnych właśnie z... Andrzejem Masselem.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

- W związku z tym zawieszamy pomysł o zwołaniu nadzwyczajnej sesji. Czekamy z niecierpliwością na to, co powie nam minister. Zapewniam, że uzbierało się wiele pytań, na które oczekujemy odpowiedzi - mówi Dariusz Wójcik, przewodniczący Rady Miejskiej w Radomiu. 

Do sprawy będziemy wracać.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy