Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Castorama rezygnuje z inwestycji w Radomiu i skarży się na magistrat

Castorama rezygnuje z inwestycji w Radomiu i skarży się na magistrat


PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Według zarządu Castoramy, powodem zaniechania inwestycji planowanej w obrębie ulic Energetyków i Żółkiewskiego były nierealne oczekiwania magistratu. Do terenu inwestycji w tej chwili możliwy jest dojazd od ulicy Energetyków do istniejącego skrzyżowania. Bezpośredni dostęp do pozostałych kilkudziesięciu hektarów terenów byłby możliwy po wybudowaniu dodatkowego węzła komunikacyjnego pomiędzy ulicami Mieszka a Energetyków. Castorama oczekiwała na umożliwienie dostępu do swojego terenu od ulicy Energetyków i rozpoczęcie budowy. To rozwiązanie funkcjonowałoby do momentu powstania planowanej przez władze miasta drogi, w budowie której spółka chciała partycypować.


- Radomski ratusz przedstawił propozycję, aby Castorama Polska, jako użytkownik 5 ha działki, poniosła - wraz z drugim potencjalnym inwestorem zainteresowanym zakupem ok. 15 ha gruntów - połowę kosztów budowy dwóch skrzyżowań, opiewających wg urzędników na kwotę 26 mln zł. Wartość oczekiwanej partycypacji w kosztach budowy skrzyżowań jest zbliżona do wartości 75 procent całej inwestycji. Żaden inwestor nie podejmie tak karkołomnej decyzji - czytamy w komunikacie spółki.
Wg Castoramy propozycja miasta zakłada dodatkowo, że firma miałaby przeznaczyć tak wysokie fundusze, nie mając wpływu na wybór oferenta realizującego inwestycję, rzeczywistą wartość ani termin rozpoczęcia prac.
Dodatkowym warunkiem miała być realizacja projektu w oparciu o umowę trójstronną, gdzie każdy z podmiotów jest narażony na poniesienie wkładu, bez gwarancji firmy, która ewentualnie wycofałaby się z decyzji.

- Zdaniem Castoramy właściwy dostęp do terenów inwestycyjnych można wybudować za zdecydowanie niższą niż ustalona przez miasto kwotę. Takie rozwiązanie zostało wdrożone chociażby w Toruniu. Nie znajdujemy powodów do realizowania tak drogiej inwestycji, pomijając fakt, że pozostałe propozycje władz zawarte w przedstawionej umowie są wbrew ogólnie przyjętym praktykom – powiedział Rafał Bochenek, dyrektor ds. Rozwoju Castorama Polska. – Spółka jest gotowa zawrzeć umowę z Urzędem Miasta. Ze względu na zasady przyjęte w naszej firmie nie widzimy żadnej możliwości porozumień trójstronnych z uczestnictwem przedsiębiorstw, z którymi nie mamy żadnych powiązań. Nie rozumiemy dlaczego nie możemy podpisać umowy z miastem, gdzie proporcjonalnie do powierzchni gruntu partycypowalibyśmy w kosztach budowy drogi. Wybudowaliśmy w całej Polsce już 60 sklepów i nigdy nie spotkaliśmy się z tak nierealnymi oczekiwaniami władz.

Bezpośredni odpowiedzialny za rozmowy z Castoramą był wiceprezydent Radomia Igor Marszałkiewicz. Niestety, w poniedziałek nie udało nam się z nim  skontaktować. Co sądzi on o poważnych zarzutach Castoramy? Do sprawy będziemy wracać.

Przypomnijmy, że Castorama Polska posiada 67 sklepów na terenie całego kraju: 60 działających pod marką Castorama i 7 działających pod marką Brico Depot. W ciągu kilku lat spółka planuje otwarcie kolejnych 30 inwestycji w całym kraju. "Jak pokazuje doświadczenie, projekty realizowane przez Castorama Polska przyciągają innych inwestorów, przyczyniając się tym samym do zagospodarowania terenów w różnych częściach Polski. Doskonałymi przykładami miast z zeszłego roku, w których spółka wybudowała swoje sklepy oraz uczestniczyła w kosztach przebudowy infrastruktury drogowej są np. Toruń i Przemyśl. Nowo otwarte Castoramy zachęciły do inwestycji kolejne firmy, które w ich pobliżu realizują obiekty handlowe – CH Karwela w Toruniu, czy funkcjonujący już projekt Blue Parku w Przemyślu" - czytamy w komunikacie spółki.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy