Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Będą pociągi Lublin-Radom-Łódź-Poznań ?

Będą pociągi Lublin-Radom-Łódź-Poznań ?

22 marca, m.in. Stowarzyszenie Kocham Radom, Klub Miłośników Kolei Radom i Stowarzyszenie Radomskie Inwestycje wystosowało petycję do Ministerstwa Infrastruktury ws. utworzenia bezpośrednich, przyspieszonych połączeń kolejowych relacji Lublin-Radom-Łódź-Poznań/Wrocław. W petycji czytamy, że obecnie nie ma bezpośredniego połączenia kolejowego Radomia z Łodzią, a trasa kolejowa Radom-Lublin jest znacznie wydłużona, ponieważ prowadzi przez Warszawę.

Pod petycją złożono prawie 1,5 tys. podpisów, a prośby są argumentowane tym, że Łódź i Lublin są dużymi ośrodkami akademickimi, i zapotrzebowanie przewozów pasażerów w tamte kierunki jest duże.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

"Chcemy, aby powyższe połączenie było całoroczne, codzienne, po co naj mniej kilka pociągów dziennie w każdym kierunku oraz czasowo dopasowane do zapotrzebowania pasażerów. Postulowana trasa powinna uwzględniać postój na stacjach: Lublin, Nałęczów, Puławy, Pionki, Radom, Przysucha, Drzewica, Tomaszów Mazowiecki, Koluszki, Łódź (Kalisz, Ostrów Wlkp.)" - czytamy w petycji.

W piśmie znajduje się też odniesienie do powstającego w Radomiu Portu Lotniczego Warszawa-Radom im.
Bohaterów Radomskiego Czerwca 1976 roku. Osoby składające petycję chcą, aby został zapewniony wydajny transport z Lublina i Łodzi do Radomia.

W odpowiedzi Ministerstwa Infrastruktury czytamy, że resort widzi potrzebę utworzenia połączenia Lublin-Radom-Łódź podkreślając jednocześnie szereg czynników wpływających na wdrożenie takiego połączenia, m.in. analiza frekwencji, spodziewanych potoków pasażerskim pomiędzy poszczególnymi stacjami.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

"Na chwilę obecną nie jest możliwe określenie dokładnych ram czasowych uruchomienia pociągów na ww.
trasie. Z uwagi na trudną sytuację epidemiczną spowodowaną rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2,
nastąpiły spadki w przewozach pasażerskich, w związku z czym trudno jest w obecnej sytuacji ocenić wpływ
pandemii na wyniki przewozowe operatora przewozów oraz określić perspektywę czasową, od kiedy można
spodziewać się wznowienia zainteresowania podróżami i powrotu potoków pasażerskich sprzed pandemii" - pisze ministerstwo.

Resort przypomina, że założenia opracowanego Ramowego Rozkładu Jazdy Spółki „PKP Intercity” S.A. (horyzont roku 2030) zakładają obsługę linii komunikacyjnej Lublin - Radom - Tomaszów Mazowiecki - Łódź - Kalisz - Poznań - Szczecin z częstotliwością kursowania co 4 godziny. Na tę trasę planowane są nowe jednostki ED160 „Flirt-3”.

Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji "Stop hejt".

Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy