Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

12 firm chce modernizować linię kolejową Radom-Wraszawa

12 firm chce modernizować linię kolejową Radom-Wraszawa
12 firm jest chętnych do zmodernizowania linii kolejowej na trasie Radom - Warszawa. Chodzi m. in. o przebudowę układów torowych i peronów stacji kolejowej w Radomiu. 10 stycznia minął termin zgłaszania ofert.

- Wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu na modernizację stacji Radom złożyło 12 wykonawców. Teraz komisja przetargowa sprawdzi poprawność złożonych ofert i wybierze 5 najbardziej spełniających warunki udziału w postępowaniu przetargowym - informuje Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP PLK. - Cała procedura jest elementem dwustopniowego postępowania przetargowego, które ma wyłonić wykonawcę prac na stacji w Radomiu. Jest to część planu modernizacji całej linii między Warszawą a Radomiem. Na stacji Radom wymienione i zaprojektowane od nowa będą wszystkie układy torów, urządzenia sterowania ruchem kolejowym czy urządzenia zasilania sieci trakcyjnej prądem. Plan zakłada również budowę nowych, wyższych peronów, przystosowanych do obsługi niepełnosprawnych, podróżnych z cięższym bagażem czy rodziców z dziećmi w wózkach.

Prace budowlane na całej trasie Radom - Warszawa mają być podzielone na kilka etapów: prace na stacji w Radomiu, modernizację linii Warszawa Okęcie – Warka oraz Warka – Radom.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
- Na tym ostatnim fragmencie zamierzamy dobudować drugi tor, by usprawnić możliwość prowadzenia ruchu pociągów. Obecnie trasa jest jednotorowa. Celem całej modernizacji jest umożliwienie jazdy pociągów z maksymalną prędkością  160km/h, co jest wartością typową dla linii magistralnych w krajach zachodniej Europy. W tym momencie podróż z Radomia do Warszawy trwa ok. dwóch godzin, ten czas można skrócić nawet o połowę - tłumaczy Dutkiewicz. - Część z tych zadań planujemy wykonać w tej perspektywie finansowania unijnego czyli muszą one zostać zakończone i rozliczone z upływem 2015 roku.

Modernizacja całej linii kolejowej nr 8 na odcinku Radom - Warszawa ma kosztować 1,5 mld zł. Inwestycja będzie w 85 procentach dofinansowana z funduszy unijnych.


PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy