XXI Ogólnopolski Turniej Śpiewających Poezję już 9 maja. KŚTiG "Łaźnia" zgłoszenia wykonawców przyjmuje tylko do 11 kwietnia!
Regulamin i karta zgłoszeń dostępne na www.laznia-radom.pl
Flagowa impreza „Łaźni” jest jedną z ważniejszych imprez stanowiących wizytówkę Radomia na mapie kulturalnej kraju. W realiach radomskich jest to wydarzenie plasujące się w czołówce wieloletnich, odbywających się nieprzerwanie i starających się utrzymać odpowiednio wysoki poziom, radomskich imprez cyklicznych (prawdopodobnie najdłuższym stażem legitymuje się Radomska Wiosna Literacka, w 2014 organizowana po raz 37).
Pierwsza edycja OTŚP odbyła się w 1994 roku. Pomysł jej organizowania swą genezę ma w latach wcześniejszych, kiedy to w „Łaźni”, między innymi w ramach dorocznych Wielkich Inauguracji Sezonu, prezentowane były różne, w tym miejscowe, zespoły prezentujące poezję śpiewaną. Występy te cieszyły się żywym zainteresowaniem publiczności. Inicjatorami OTŚP byli: Jarosław Rabenda (ówczesny dyrektor Łaźni), Grzegorz Molenda i Adam Falkiewicz. Edycjami OTŚP 1998 – 2009 kierował Paweł Kowalski (dyrektor placówki w latach 1997-2009), zaś w latach 2010-2011 Magdalena Grzyb. Formuła turnieju zamknięta w cyklu trzydniowym obejmowała przesłuchania konkursowe, warsztaty dla wokalistów oraz koncert galowy na zakończenie. Regułą były też recitale towarzyszące, na które zapraszano laureatów edycji z roku poprzedniego. Wręczane trofea nazwano prysznicami, co dodatkowo eksponowało specyfikę miejsca, w którym działa organizator.
W dniach 17 – 20 kwietnia 2008 miał miejsce XV Jubileuszowy turniej opracowany w czterodniowym cyklu. Zainaugurował go koncert zespołu „Raz, dwa, trzy”. Gwiazdą finału była Edyta Geppert. Oddzielnie zorganizowano recital Grażyny Łobaszewskiej, która także zasiadała w jury tej edycji. Jedna z krytycznych radomskich publicystek napisała, że „impreza od lat umożliwia radomianom wysłuchanie koncertów gwiazd najjaśniej błyszczących w gronie wykonawców z mądrym tekstem. Ludzie ci z zadziwiającą wiernością i uporem (biorąc pod uwagę panoszące się mody muzyczne) wykonujący ambitne teksty pisane często pod skomplikowane frazy muzyczne tworzą w Polsce rodzaj klanu, znajdującego wciąż wcale niemałe grono odbiorców” ( Kasińska K., 15. Jubileuszowy Ogólnopolski Turniej Śpiewających poezję Łaźnia 2008, „Miesięcznik Prowincjonalny” 3(108).