Radio Rekord Radom mobilne Radio Rekord Radom mobilne
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Nowe wystawy w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku

Nowe wystawy w Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

Ida Karkoszka - Till it’s gone

Ida Karkoszka jest rzeźbiarką, która porusza tematy nurtujące współczesne społeczeństwo, przelewa w formę swoje emocje i przemyślenia towarzyszące jej w codziennym życiu. Rzeźby artystki nawiązują do bieżących problemów społecznych i ekologicznych. Jej najnowsza sztuka staje w obronie praw zwierząt.

„Till it’s gone” to jedna z ostatnich prac Karkoszki. Ponad dwumetrowa rzeźba lisa jest odpowiedzią na skandaliczne działania właścicieli i pracowników ferm futrzarskich. Podczas pracy nad rzeźbą miała miejsce akcja „Oddaj lisowi futro”. Do specjalnych kontenerów można było przynieść stare i nowe, niepotrzebne futra, które Karkoszka wykorzystała do wykończenia rzeźby. Poprzez zaangażowanie społeczne praca stała się wielogłosem w walce o przyszłość zwierząt futerkowych.

https://www.cozadzien.pl/zdjecia/cztery-nowe-wystawy-w-centrum-rzezby-polskiej-w-oronsku-zdjecia/74566

Relaksik

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

„Relaksik” to wakacyjna wystawa-piknik. Z dala od miejskiej spiekoty w środku pałacowego parku Centrum pokazało prace z kolekcji CRP, które afirmują przyjemność, odpoczynek i czas wolny. 

Adelia Cimochowicz - Na góry, na łąki, na lasy 

Adelina Cimochowicz zajmuje się m.in. wideo, fotografią, aktywizmem i działaniami ze społecznością. Ukończyła architekturę na Politechnice Białostockiej i Wydział Sztuki Mediów Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie. W swoich dotychczasowych realizacjach skupiała się przede wszystkim na tematach związanych z lękiem, poczuciem wyobcowania i osaczenia. Jest laureatką Grand Prix konkursu Młode Wilki, nagrody specjalnej jury konkursu Artystyczna Podróż Hestii, nagrody imienia Marii Anto i Elsy von Freytag-Loringhoven. Jej praca „Utrata. Albo z dziejów długo utrwalanego błędu” była prezentowana w ramach Project Roomu w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski.

Najnowsza wystawa Adeliny Cimochowicz to instalacja złożona z zapisu dźwiękowego i serii ceramicznych form, które zostały przygotowane specjalnie do orońskiej Kaplicy. „Na łąki, na góry, na lasy” nawiązuje do ludowej pieśni o zatwardziałych duszach, które szukają miejsca swojego spoczynku. Artystka nawiązuje do płynności przekazu ludowego i podejmuje próbę przywrócenia pierwotnego, bliskiego naturze kontekstu pieśni.

Michał Piekarski - Wiersze aranżowane

Michał Piekarski jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, gdzie w roku 1973 obronił dyplom w pracowni plakatu prowadzonej przez prof. Macieja Urbańca – jednego ze współtwórców polskiej szkoły plakatu. Jest jednym z polskich grafików, który w swoich realizacjach wykorzystuje bardzo często skomplikowane układy typograficzne, modyfikując stworzone przez siebie kroje pism.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Typografia jest też jedną z podstaw twórczości Michała Piekarskiego. Sposób w jaki posługuje się czcionką nadaje jego pracom charakterystyczny rys– niezależnie czy mamy przed oczami projekty popularnych magazynów, katalogów, wydawnictw artystycznych czy znaczków pocztowych i logotypów. Jest to jedna z rozpoznawczych cech jego twórczości, a co trzeba podkreślić, jest to dorobek niezwykle bogaty, zbudowany na przestrzeni ostatnich ponad 40 lat.

„Wiersze aranżowane” to cykl dwunastu grafik ilustrujących wiersze Marii Pawlikowskiej-Jasnorzewskiej wykonanych metodą sitodruku. Ta niezwykle uniwersalna technika daje niemal nieograniczone możliwości, a przede wszystkim pozwala na otrzymanie niezwykle wyrazistych, w pełni nasyconych barw przy dużych nakładach reprograficznych. Znajdziemy w nich jednak przede wszystkim bardzo oszczędną, minimalistyczną formę – i to ona ma dla autora największe znaczenie.

Michał Piekarski łączy geometrię z bezszeryfowym liternictwem, redukuje kolor do czerni i bieli.

Cykl jest oparty na zaprojektowanych przez artystę fontach Sobota Regular i Sobota Bold Condenset, wielokrotnie wykorzystywanych we wcześniejszych realizacjach. Doskonale podkreśla to, jak ważna jest dla niego filozofia pracy oparta na swobodnej grze z formą.

Katarzyna Kurek

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
Chcemy, żeby portal CoZaDzien.pl był miejscem wymiany opinii dla wszystkich mieszkańców Radomia i ziemi radomskiej.
Chcemy, żeby nasze publikacje były powodem do rozpoczynania dyskusji prowadzonej przez naszych Czytelników; dyskusji merytorycznej, rzeczowej i kulturalnej. Jako redakcja jesteśmy zdecydowanym przeciwnikiem hejtu w Internecie i wspieramy działania akcji „Stop hejt”. Dlatego prosimy o dostosowanie pisanych przez Państwa komentarzy do norm akceptowanych przez większość społeczeństwa. Chcemy, żeby dyskusja prowadzona w komentarzach nie atakowała nikogo i nie urażała uczuć osób wspominanych w tych wpisach.
Anonim
lub
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy