Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Mieszkańcy oburzeni pomysłem drogowców!

Mieszkańcy oburzeni pomysłem drogowców!

Dzięki zaangażowaniu mieszkańców Młynka Janiszewskiego sprawa bezpieczeństwa na feralnym przejściu nabrała rozgłosu. W 2009 roku urzędnicy odpowiedzialni za bezpieczeństwo na radomskich ulicach rozważali trzy warianty planowanej sygnalizacji u zbiegu ulic Warszawskiej i Janiszewskiej.

Pierwszy zakładał pulsujące ostrzegawcze światła, zaś drugi sygnalizację wzbudzaną po naciśnięciu przycisku przez pieszego. Natomiast trzeci sygnalizację o stałych cyklach zmiany świateł, czyli bez potrzeby naciskania przycisków. Pierwsza koncepcja od razu została mocno skrytykowana przez mieszkańców okolicznych domków. 

Miejscy drogowcy, przy współpracy z Politechniką Wrocławską, przez wiele miesięcy analizowali koncepcje, a między czasie na pasach dochodziło do kolejnych wypadków. W połowie czerwca 2010 roku rozpędzone Audi, jadące w kierunku Warszawy, potrąciło na feralnym przejściu kobietę. Niestety, doznane obrażenia okazały się śmiertelne, piesza zmarła w szpitalu.  

W sierpniu 2010 roku drogowcy czekali na przekazanie gotowej koncepcji przebudowy skrzyżowania ulic Warszawskiej i Janiszewskiej, uwzględniającej montaż sygnalizacji świetlnej. Miała być ona wykonana do końca września 2010 roku.

Drogowcy zapowiadali wówczas, że jeszcze w tym roku będą chcieli ogłosić przetarg na przygotowanie dokumentacji projektowej przebudowy skrzyżowania. Zaznaczali, że inwestycja może rozpocząć się w 2011 roku, jeśli w budżecie znajdą się środki na ten cel. Pieniędzy w miejskiej kasie nie było, więc zadanie to znów przesunięto w czasie. 

Na opisywanym przejściu nieprzerwanie dochodzi do wielu bardzo niebezpiecznych sytuacji bowiem kierowcy nie zważają na pieszych, a mieszkańcy Młynka Janiszewskiego i pracownicy pobliskich firm nie pozostawiają suchej nitki na urzędnikach. 

Niedawno otrzymaliśmy drogą elektroniczną list od jednego z naszych stałych czytelników, który codziennie jest zmuszony przechodzić przez feralne pasy. Na jakim etapie utknęła sprawa poprawy bezpieczeństwa pieszych? - zapytaliśmy przed kilkoma dniami miejskich drogowców. 

- Na przejściu dla pieszych u zbiegu ulic Warszawskiej i Janiszewskiej zamontujemy sygnalizację pulsującą, zasilaną poprzez instalację solarną. Wykorzystamy w tym celu sygnalizatory, które jeszcze kilka miesięcy temu działały na Słowackiego przed wiaduktem - informuje Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu. 

Samo przejście ma też zostać doświetlone od góry, co - według drogowców - ma poprawić bezpieczeństwo pieszych. Jak rozwiązanie to oceniają najbardziej zainteresowani sprawą, czyli mieszkańcy Młynka Janiszewskiego.

- To jakaś kpina! Pulsujące światła nie sprawdziły się w okolicy wiaduktu na ulicy Słowackiego, gdzie przecież ruch jest zdecydowanie mniejszy, a poprawią bezpieczeństwo pieszych na drodze krajowej? - pyta mocno zaskoczony pomysłem urzędników pan Adam, którego spotkaliśmy w okolicy feralnej zebry.  

NASZ KOMENTARZ

Czy warto wydawać na to pieniądze?

Oczywiście na życie i zdrowie ludzkie oraz bezpieczeństwo na drogach nie można patrzeć przez pryzmat pieniędzy. Ale nie oszukujmy się, rzeczywistość jest brutalna i zazwyczaj wygrywają prawa ekonomii. Tym bardziej warto zwrócić uwagę na ekonomię, jeśli z miejskiej kasy nie wypadają pieniądze, a wręcz jest tam pustka i dziura... Czy zatem na przejściu dla pieszych u zbiegu ulic Warszawskiej i Janiszewskiej warto montować sygnalizację pulsującą, zasilaną poprzez instalację solarną, która nie zdała egzaminu na ulicy Słowackiego? Przecież z góry wiadomo, że rozwiązanie to nie wpłynie w dużym stopniu na poprawę bezpieczeństwa pieszych. Tego typu światełek nad jezdniami i znaków w odblaskowych obwódkach jest pełno na polskich drogach, a większość kierowców zwyczajnie je olewa... Wiem, pewnie zaraz pojawią się odpowiedzi urzędników, że przecież zmniejszy się ruch na ulicy Warszawskiej, bo powstanie obwodnica zachodnia Radomia. Tylko póki co trasy tej nie ma i jako realista wątpię w szybkie rozpoczęcie tej inwestycji.




PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy