Radio Rekord Radom mobilne Radio Rekord Radom mobilne
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Wykonano dziesięć procent robót

Wykonano dziesięć procent robót
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

Robotników, koparki, spychacze i ciężkie wywrotki można spotkać niemal na całej długości przyszłej drogi. Miejscami prace są mniej lub bardziej zaawansowane. W ekspresowym tempie uwijają się mostowcy, którzy wznoszą trzy z czterech obiektów mostowych, zaplanowanych na obwodnicy.

Zaawansowane roboty są prowadzone przy wiadukcie, który połączy budowaną trasę z projektowanym przedłużeniem ul. Młodzianowskiej (za kościołem na Prędocinku). Pracownicy firmy Mosty-Łódź wykonali już zdecydowaną większość prac na Południu, gdzie powstała konstrukcja wiaduktu, pod którym będzie przechodziła obwodnica. Z wykopu przy ul. Wyścigowej wyrastają ściany, na których będzie opierała się konstrukcja wiaduktu.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Widowiskowe prace trwają w rejonie skrzyżowania ul. Wiejskiej i Godowskiej. Drogowcy wybrali tony ziemi od strony Południa i wykonują kanalizację deszczową w powstałym wąwozie, w którym będzie przebiegać obwodnica. Odwodnienie gotowe jest także na dalszym odcinku trasy, przebiegającym przez łąki na Godowie. Obecnie koparki pracują od strony Prędocinka.

Roboty wciąż są prowadzone przy budowie nasypu biegnącego równolegle do linii kolejowej (w pobliżu ul. Sycyńskiej). Powstał tam już nawet fragment kanał deszczowego, który będzie zbierał wodę z jezdni prowadzącej z obwodnicy na projektowaną trasę N-S oraz z budowanego wiaduktu. Obecnie usypywany jest wjazd spod wiaduktu na gotowy nasyp. 

Na etapach IV I V dobiegają końca prace ziemne i przy budowie kanalizacji deszczowej. Rozpoczęły się tam typowe roboty drogowe. Na sporych odcinkach nowej trasy wzdłuż ul. Żelaznej ułożono już betonową podbudowę przyszłej jezdni. Na odcinku od starej wieży ciśnień do ciepłowni RADPEC-u drogowcy ustawiają krawężniki. 

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

- Inwestycja przebiega zgodnie z planem. W sumie wykonano już dziesięć procent prac ujętych w harmonogramie. Niebawem konsorcjum, zajmujące się budową obwodnicy, otrzyma na swoje konto pierwszy przelew w wysokości 58 mln. zł. - informuje Kamil Tkaczyk, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Ważne

Wykonawcą robót jest konsorcjum, na czele którego stoi firma Fart Kielce wraz z przedsiębiorstwami Trakt Kielce, Budromost - Starachowice i Mosty - Łódź. Inwestycja będzie kosztować ponad 154 mln 420 tys. zł. Zakończenie prac jest planowane na 31 sierpnia 2014 roku.

Co powinno powstać w tym roku?

Tegoroczny harmonogram prac przewiduje budowę obu jezdni pierwszego etapu obwodnicy (na odcinku od al. Grzecznarowskiego do ul. Armii Ludowej) włącznie ze skrzyżowaniem z Grzecznarowskiego. Obie jezdnie pierwszego etapu obwodnicy mają być przejezdne do końca bieżącego roku. Choć wykonawca na razie nie będzie musiał układać warstwy ścieralnej. Czy uda się dotrzymać tych założeń? Pokaże czas.

Marcin Walasik (m.walasik@cozadzien.pl); Zdjęcia: Michał Sołśnia

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy