Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Wiadukty na Żółkiewskiego - jest umowa (OBJAZDY)

Wiadukty na Żółkiewskiego - jest umowa (OBJAZDY)

W przetargu na budowę wiaduktów wystartowało pięć firm i konsorcjów. Najmniej za wykonanie wszystkich robót zażądał Strabag z podwarszawskiego Pruszkowa - oferta tego przedsiębiorstwa opiewa na kwotę 47 milionów 534 tysięcy 309 złotych.
- I to właśnie tę ofertę uznaliśmy za najkorzystniejszą. Budowa nowego węzła na Żółkiewskiego nie będzie pierwszą inwestycją tej firmy realizowaną w Radomiu. W 2009 roku Strabag wyremontował ponaddwuipółkilometrowy odcinek ulicy Nowa Wola Gołębiowska, a w 2011 - zakończył przebudowę sześciu ulic wokół Słonecznego Centrum - informuje Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK.


CO ZBUDUJĄ?

Istniejący wiadukt na Żółkiewskiego, nad torami kolejowymi do Warszawy, ma już prawie 20 lat. Jego budowę rozpoczęto w 1986 roku, a zakończono dopiero w połowie lat 90. minionego wieku. Już podczas budowy obecnego obiektu na Żółkiewskiego planowano, że obok niego powstanie bliźniacza konstrukcja. Ówczesnym budowniczym udało się jednak postawić tylko betonowe filary drugiej przeprawy, które nigdy nie zostały zabudowane.
- Budowa nowego węzła drogowego na ulicy Żółkiewskiego ma związek ze zmianą w tym rejonie parametrów technicznych linii kolejowej Warszawa - Kraków. W tej sytuacji zdecydowaliśmy się na rozbiórkę północnego wiaduktu w ciągu ulicy Żółkiewskiego oraz betonowych podpór południowego wiaduktu, którego budowę przed wieloma laty przerwano - dodaje Dariusz Dębski.

Centralną częścią planowanego węzła będą dwie, zupełnie nowe, bliźniacze przeprawy mające po cztery przęsła. Każdy z nowych wiaduktów będzie miał 93 metry długości i 17 metrów szerokości. Jezdnie na wiaduktach będą szerokie na 11,5 metra. Po północnej i południowej stronie węzła powstaną łącznice, częściowo biegnące śladem istniejących dróg. Dzięki nim zostanie zapewniony dojazd do ulicy Rodziny Ziętalów, przy której znajduje się kilka firm oraz nowa - niedawno oddana do użytku - jednostka Państwowej Straży Pożarnej w Radomiu. Zamówienie nie obejmuje przebudowy miejskiego odcinka trasy krajowej numer 9 między nowym węzłem drogowym a starodrożem Kozienickiej. Zakres zadania jest taki sam jak umowa dotycząca dofinansowania, które MZDiK otrzymał z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013. Na mocy tejże umowy dofinansowanie wyniesie 85 procent wartości inwestycji.


BĘDĄ OBJAZDY I UTRUDNIENIA

Na czas trwania robót istniejący wiadukt na Żółkiewskiego zostanie wyłączony z ruchu i rozebrany. W jego miejscu powstanie nowy obiekt mostowy. Równolegle będzie trwała budowa drugiego, bliźniaczego wiaduktu. Na drogach objazdowych będzie zwiększony ruch kołowy, w związku z tym w ramach zamówienia muszą być również wzmocnione konstrukcje nawierzchni części z nich. Wykonawca przed rozpoczęciem zasadniczych robót będzie musiał wzmocnić nawierzchnię ulic Kozienickiej, Struga i 11 Listopada, a także zbudować nową sygnalizację świetlną u zbiegu ulic Energetyków i Stara Wola Gołębiowska, która pozwoli na poprowadzenie objazdów. Po zakończeniu robót mostowych wykonawca raz jeszcze będzie musiał położyć nowy asfalt na Kozienickiej, Struga i 11 Listopada, a także odtworzyć nawierzchnie ulic Szarych Szeregów, Wernera, Żółkiewskiego, Zbrowskiego, Energetyków i Brzustowskiej. Jak podkreśla rzecznik MZDiK, wzmocnienie konstrukcji nawierzchni wszystkich dróg objazdowych jest wymogiem kontraktu i nie ma możliwości rezygnacji z tych prac.

- Rozpoczęcie inwestycji na Żółkiewskiego w początkowym okresie nie będzie wiązało się z utrudnieniami dla kierowców. Z czasem jednak będzie konieczne zamknięcie odcinka krajowej "dziewiątki" i skierowanie ruchu kołowego na drogi objazdowe. Obecnie trwają uzgodnienia dotyczące tras objazdów, w tym dla ruchu tranzytowego, który chcemy poprowadzić w taki sposób, by był jak najmniej uciążliwy dla mieszkańców centrum miasta. O szczegółach będziemy informowali w kolejnych komunikatach. Zapewniamy jednocześnie, że wraz z wykonawcą dołożymy wszelkich starań, aby utrudnienia w ruchu kołowym związane z budową nowych wiaduktów potrwały jak najkrócej - mówi Dariusz Dębski.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy