- Już wcześniejsze statyczne wizualizacje wiaduktu dobrze pokazywały zaprojektowane na Młodzianowskiej rozwiązania komunikacyjne, ale dopiero ta nowa, trójwymiarowa wizualizacja w pełni obrazuje skalę zmian w rejonie obecnego przejazdu kolejowego. A zmieni się tu praktycznie wszystko - z wyjątkiem przebiegu samych torów - mówi Dariusz Dębski, rzecznik MZDiK.
Teren u zbiegu ulic Czarnej i Młodzianowskiej, czyli między torami a skateparkiem, został w ostatnich tygodniach dokładnie oczyszczony. Wykonawca usunął wszystkie drzewa kolidujące z przebiegiem jezdni projektowanego węzła drogowego i urządził swoją bazę techniczną. Obecnie mostowcy szykują się do rozpoczęcia pierwszych robót konstrukcyjnych. W pierwszej kolejności będą powstawały podpory pod nowy wiadukt.
- Przyspieszenie inwestycji na Młodzianowskiej umożliwi nam sprawniejszą koordynację naszych prac z robotami Radpecu. W przyszłym roku w rejonie przejazdu kolejowego będą bowiem przebudowywane kanały centralnego ogrzewania - przypomina Dariusz Dębski.
Wiadukt na Młodzianowskiej umożliwi bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej Warszawa - Kraków. Istniejący przejazd kolejowy zostanie zlikwidowany, a w jego miejscu powstanie wiadukt o długości 190 metrów, szerokości 15 metrów i nośności 50 ton. Jezdnia na wiadukcie będzie miała 7 metrów szerokości. W związku z budową węzła zmieni się geometria istniejących w pobliżu ulic, powstaną nowe odcinki dróg. Przy okazji wznoszenia wiaduktu powstanie około 380 metrów drogi po północno-zachodniej stronie linii kolejowej, czyli w kierunku ulicy Żakowickiej. W przyszłości droga ta zostanie włączona do trasy N-S i umożliwi połączenie z trzecim etapem obwodnicy południowej. Pod nowym wiaduktem w ciągu Młodzianowskiej powstanie natomiast rondo rozprowadzające ruch lokalny, w tym - do pobliskiej Strefy Łucznik.
Za budowę nowego przedłużenia Młodzianowskiej wraz z wiaduktem nad linią kolejową numer 8 jest odpowiedzialne konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty-Łódź z Łodzi. Wartość robót według umowy to 61 milionów 598 tysięcy 805 złotych. Inwestycja zakończy się w 2016 roku.