Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Szykują się do próby obciążeniowej wiaduktu

Szykują się do próby obciążeniowej wiaduktu

[gallery id=689]

Zgodnie ze wcześniejszymi zapowiedziami miejskich drogowców, wykonawca pierwszego etapu obwodnicy przystąpił do układania na jezdniach ostatniej warstwy asfaltu. Warstwa ścieralna została ułożona na południowej jezdni alei Grzecznarowskiego (po stronie bloków), a także na 150-metrowym odcinku jezdni po stronie drugiego komisariatu policji. Natomiast na docelowej pętli autobusowej na Prędocinku, na wysokości peronów przystankowych, jest nawierzchnia z betonu.

CZEKAJĄ NA OTWARCIE WIADUKTÓW


Mieszkańcom Prędocinka, Idalina, Godowa, Malczewa i Sołtykowa najbardziej zależy na szybkim dopuszczeniu do ruchu wiaduktów u zbiegu budowanej trasy z ulicami Wyścigową oraz w okolicy skrzyżowania Wiejskiej i Godowskiej. Najbardziej oczekują na ten moment rodzice, których dzieci uczęszczają do podstawówek przy ulicach Gajowej i Wyścigowej.

- Wiadukt na ulicy Wyścigowej jest praktycznie gotowy, pozostały tam tylko do zamontowania bariery ochronne. Po ułożeniu warstwy ścieralnej na całym odcinku obwodnicy południowej od alei Grzecznarowskiego do ulicy Wyścigowej oraz na ulicy Armii Krajowej i nowym łączniku ulic Wyścigowej i Witkacego (po stronie ogródków działkowych), a także po zamontowaniu barier na wiadukcie, przystąpimy do wykonania próby obciążeniowej tego obiektu mostowego. Dopiero wówczas, dysponując pełną dokumentacją, będziemy mogli wystąpić do powiatowego inspektora nadzoru budowlanego o dopuszczenie wiaduktu i wszystkich wymienionych odcinków do ruchu - wyjaśnia skomplikowaną procedurę Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Rzecznik miejskich drogowców zaznacza, że inwestor będzie dokładał wszelkich starań, żeby nastąpiło to jak najszybciej. Jednak ostateczna decyzja będzie zależała już od powiatowego inspektora nadzoru.

W piątek, gdy wybraliśmy się na powstającą obwodnicę, zaawansowane roboty trwały przy budowie nasypów wiaduktu w rejonie ulic Wiejskiej i Godowskiej. - Obecnie powstaje nasyp od strony Trablic. Równocześnie mostowcy prowadzą ostatnie prace na samym obiekcie. Zakończenie wszystkich robót drogowych, wykonanie prób obciążeniowych wiaduktu oraz sporządzenie kompletnej inwentaryzacji powykonawczej umożliwi nam wystąpienie do powiatowego inspektoratu nadzoru budowlanego z wnioskiem o dopuszczenie obiektu do użytkowania. Procedura będzie taka sama, jak w przypadku wiaduktu na ulicy Wyścigowej - informuje Dariusz Dębski.

Nasyp budowany jest również przy wiadukcie na Południu, od strony ulicy Czarnoleskiej. Drogowcy pracują przy budowie ronda u zbiegu ulic Warsztatowej i Żelaznej. Jest już na nim ułożona warstwa kruszywa.

BRAKUJE OSTATNIEJ WARSTWY ASFALTU

Na głównych jezdniach etapu czwartego obwodnicy brakuje tylko ostatniej, tak zwanej ścieralnej warstwy. Wykonawca kończy układanie chodników i przystępuje do układania masy na ścieżkach rowerowych. Ponadto trwa urządzanie zieleni i prace porządkowe.

- Intensywne roboty są na ulicy Żelaznej, która biegnie wzdłuż obwodnicy i po zakończeniu inwestycji będzie funkcjonowała jako droga odbarczająca, ze zjazdami na poprzeczne ulice i pobliskie posesje - mówi rzecznik miejskich drogowców.

Na terenie gminy Kowala, czyli na ostatnim odcinku obwodnicy, trwa budowa nasypów między przejściem gospodarczym a przejściem dla zwierząt. Coraz lepiej widoczne jest rondo turbinowe, które połączy nową trasę z krajową "siódemką".



PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy