Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Strefa Tempo 30 - na Kilińskiego odwodnienie

Strefa Tempo 30 - na Kilińskiego odwodnienie

W miniony weekend zrealizowano najważniejszą część robót związanych z budową wyniesionych przejść dla pieszych na ulicy Kilińskiego, czyli poprawił odwodnienie arterii. To pierwszy etap wprowadzenia w centrum miasta ograniczenia prędkości do 30 km/h.

- Na wysokości nowych przejść dla pieszych nie będą obniżane krawężniki, przejścia powstaną na poziomie chodnika. Gdybyśmy teraz nie usprawnili odwodnienia, w przyszłości na jezdni mogłaby się zbierać woda. W poniedziałek wykonawca odtwarzał fragmenty nawierzchni jezdni na Kilińskiego w miejscu, gdzie wcześniej prowadził prace przy kanalizacji. Budowę samych przejść rozpoczniemy wkrótce, będziemy o tym informowali na bieżąco - wyjaśnia Dariusz Dębski, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Przypomnijmy, że docelowo strefa Tempo 30 obejmie obszar znajdujący się pomiędzy ulicami: 25 Czerwca, Waryńskiego, Traugutta, Tochtermana, Bernardyńską, Lekarską, Wałową, Malczewskiego, Kelles-Krauza, Struga, Pileckiego i Kelles-Krauza - lecz bez tych ulic. Arterie objęte strefą Tempo 30 staną się bardziej przyjazne dla niechronionych uczestników ruchu, czyli pieszych i rowerzystów.

Stopniowo MZDiK wprowadza również strefę Tempo 70. W tej chwili szybciej pojedziemy
na trzech ulicach miasta: Żółkiewskiego (na odcinku od Chrobrego do Zbrowskiego), NSZZ Solidarność (od ronda Łaskiego do Wolanowskiej), a także na Czarnieckiego (od Folwarcznej do ronda Narodowych Sił Zbrojnych).

- Strefę Tempo 70 będziemy rozszerzali sukcesywnie. Rozważamy jej wprowadzenie na innych odcinkach ulic, ale na razie jest za wcześnie na szczegóły. Mimo ustawowego ograniczenia prędkości w mieście do 50 km/h, w uzasadnionych przypadkach dopuszczalne jest zwiększanie prędkości na wybranych drogach. Prędkość ta musi być jednak dostosowana do klasy danej drogi. Geometria ulicy musi też zapewniać właściwe odseparowanie ruchu samochodowego od pieszego - dodaje Dariusz Dębski.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy