[gallery id=1094]
Wykonawca nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej (konsorcjum firm Budromost - Starachowice z Wąchocka i Mosty-Łódź) skupia się obecnie na pracach na czwartym, ostatnim etapie tej trasy na Godowie. W pierwszej kolejności ma bowiem powstać odcinek włączeniowy do obwodnicy południowej. Budowa nowego przedłużenia Młodzianowskiej jest bowiem ściśle powiązana z obwodnicą. Obie trasy będą się krzyżowały na pograniczu Malczewa i Godowa. Będzie to dwupoziomowe, bezkolizyjne skrzyżowanie. Obwodnica zostanie poprowadzona górą, a na poziomie zero będzie rondo. Wiadukt u zbiegu obu tych tras powstał już w ramach budowy obwodnicy. Wartość całego zadania to ponad 61,5 mln zł.
- Od ubiegłego tygodnia budowane jest odwodnienie w rejonie ulicy Godowskiej oraz planowanego nowego przedłużenia Młodzianowskiej. Równolegle do tych robót remontujemy nawierzchnie odcinków czterech ulic na Młodzianowie i Ustroniu, które mogą być w czasie kolejnych etapów inwestycji potrzebne do wyznaczenia objazdów. Frezowanie oraz układanie nowych warstw masy bitumicznej na tych ulicach odbywa się na połowie jezdni, więc ruch prowadzony jest tu wahadłowo. Planujemy zakończyć te prace w piątek, 30 maja. O kolejnych etapach prac i ewentualnych utrudnieniach w ruchu będziemy informowali w bieżących komunikatach - wyjaśnia Dariusz Dębski, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.
Co do przebudowy ulicy Żółkiewskiego, to wykonawca prowadzi obecnie prace przy wycinkach, przygotowuje się także do prac rozbiórkowych. W pierwszej kolejności muszą zostać rozebrane betonowe podpory wiaduktu, które nigdy nie zostały zabudowane. Filary te nie nadają się już do wykorzystania, wykonawca musi w ich miejscu postawić nowe.
- To nie tylko wymóg techniczny, ale także praktyczny - przebieg obu nowych wiaduktów uzgodniliśmy z PKP, jest on bowiem ściśle powiązany z projektem modernizacji linii kolejowej numer 8. Na razie prace prowadzone przez wykonawcę nie wiążą się z utrudnieniami dla kierowców. Jak już informowaliśmy, chcemy tak długo, jak to możliwe, prowadzić roboty pod ruchem, czyli bez konieczności zamykania ulicy Żółkiewskiego oraz wyznaczania objazdów - dodaje Dariusz Dębski.
Za przebudowę Żółkiewskiego odpowiada Konsorcjum Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB Podbeskidzie ze Skoczowa oraz Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych z Kielc. Inwestycja pochłonie prawie 44 mln zł.
MS/fot. M.S.