Wdrożenie karty miejskiej oraz SIM trwało 500 dni. Od 25 września oba systemy zaczęły funkcjonować. Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu odnotowuje wzrost chętnych, którzy rezygnują z papierowych biletów i chcą korzystać z karty miejskiej. Dotychczas spersonalizowano 4 tys. kart. Wartość biletów sieciowych zakodowanych na kartach wydanych pasażerom to 135 tys. zł. Dziennie wnioski o karty składa 100 - 150 osób. Średni czas oczekiwania to dwa tygodnie.
- Chciałbym podkreślić, że nie wydajemy pustych kart. Pasażer od razy musi kupić bilet okresowy albo doładować e-portmonetkę kwotą nie mniejszą niż 20 zł. W ten sposób możemy od razu sprawdzić, czy karta działa prawidłowo. Biletu okresowego kupionego w ten sposób nie trzeba aktywować poprzez zbliżenie karty do kasownika. Aktywacja następuje wraz z kupnem. W momencie, gdy wprowadzimy możliwość nabywania biletów przez internet, wtedy konieczna będzie właśnie taka aktywacja - tłumaczy Kamil Tkaczy, dyrektor MZDiK w Radomiu.
Coraz więcej pasażerów korzysta również z biletomatów, które zamontowano przy kilku radomskich ulicach. W sumie działa dziewięć takich urządzeń. Najbardziej oblegane są biletomaty przy dworcu PKP oraz Galerii Słonecznej.
- Apelujemy do osób korzystających z tych urządzeń, aby przed kupnem biletu przeczytały instrukcję obsługi, która została napisana w przejrzysty sposób. Niestety spotykaliśmy się z takimi sytuacjami, że ktoś wkładał kartę miejską w miejsce, gdzie umieszcza się banknoty albo wpychał banknoty w szczelinę do wrzucania monet - dodaje dyrektor Tkaczyk.
W biletomatach został również uruchomiony infokioski. Na razie są tam wyświetlane dane na temat komunikacji miejskiej. Później znajdą się również najważniejsze informacje na temat miasta.
MZDiK uruchomił także system nadzoru ruchu w komunikacji miejskiej. Jego elementem jest strona internetowa rkm.mzdik.radom.pl, dzięki której pasażerowie mogą sprawdzić położenie autobusów na planie miasta.
Reklamacje związane z kartami i biletomatami można składać pod dwoma adresami: reklamacje.karta@mzdik.pl oraz reklamacje.przewozy@mzdik.pl.