Radio Rekord Radom mobilne Radio Rekord Radom mobilne
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Powstaną bezpieczne przejścia i skrzyżowania

Powstaną bezpieczne przejścia i skrzyżowania
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

Miasto nie wycofało się z pomysłu uspokojenia ruchu w ścisłym centrum. Ostateczną koncepcję strefy tempo 30 powinniśmy poznać do połowy września. Opracowanie przygotowuje na zlecenie drogowców firma projektowa z Poznania, specjalizująca się w pracach związanych z bezpieczeństwem ruchu drogowego.

- Nie wszystkie szczegóły strefy zostały jeszcze ustalone, bierzemy pod uwagę wprowadzenie na wybranych skrzyżowaniach łamanego pierwszeństwa, inne z kolei byłyby po zmianach skrzyżowaniami równorzędnymi. Pewne jest to, że skrzyżowanie u zbiegu Kilińskiego i Focha będzie wyniesione, a kilkadziesiąt metrów dalej, na wysokości liceum imienia Kochanowskiego, powstanie wyniesione przejście dla pieszych - informuje Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Na pewno nie zmieni się obszar, na którym będzie obowiązywała strefa uspokojonego ruchu. Przypomnijmy, że będzie on ograniczony ulicami: 25 Czerwca, Waryńskiego, Traugutta, Plac Kazimierza Wielkiego, Malczewskiego i Kelles-Krauza. Wiadomo już, że strefa tempo 30 będzie wprowadzana etapami. 

- Najwcześniej zmiany wprowadzimy u zbiegu Focha i Kilińskiego, planujemy, że zbiegną się one w czasie z zakończeniem remontu fontann przy Żeromskiego - zapowiada Dariusz Dębski. 

Ile będzie kosztowała budowa wyniesionych skrzyżowań, przejść dla pieszych, zmiana oznakowania wraz z dokumentacją niezbędną do rozpoczęcia tych wszystkich prac? - Na razie trudno mówić o kosztach z tym związanych, dokładny kosztorys dostaniemy wraz z opracowaniem koncepcji strefy - tłumaczy rzecznik miejskich drogowców.

Jak wskazuje sama nazwa, maksymalna prędkość pojazdów na obszarze strefy tempo 30 byłaby ograniczona do 30 km/h. Jak zapewniają drogowcy i niezależni inżynierzy transportu, ulice objęte strefą uspokojonego ruchu są bardziej przyjazne dla pieszych, rowerzystów oraz osób starszych i niepełnosprawnych. Z obserwacji i badań natężenia ruchu wynika, że takie ograniczenie wymusza również płynniejszą jazdę samochodów oraz zwiększa przepustowość skrzyżowań.

Co spowoduje ograniczenie prędkości w centrum?

Kamil Tkaczyk, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu:

- Wdrażając strefę tempo 30 można uzyskać takie efekty, jak ograniczenie liczby pojazdów wykorzystujących centralne ulice miasta do tranzytu międzydzielnicowego oraz znaczące ograniczenie hałasu i emisji spalin dzięki wymuszonej płynności jazdy. Jak wynika z doświadczeń miast, które już wprowadziły i dalej rozwijają strefy, w bardzo istotny sposób przekłada się to na wzrost komfortu życia wszystkich mieszkańców. 

Jak oceniają pomysł piesi i rowerzyści?

Sebastian Pawłowski, inżynier transportu miejskiego, kanclerz Bractwa Rowerowego:

- Strefa tempo 30 to standardowa organizacja ruchu obowiązująca w centrach europejskich miast. Cieszymy się, że podobnie będzie w Radomiu. Cieszy fakt, że miejscy drogowcy planują fizyczne ograniczenie prędkości pojazdów dzięki zastosowaniu wyniesionych tarcz skrzyżowań i przejść dla pieszych. Mamy nadzieję, że pojawi się też więcej udogodnień dla rowerzystów, na przykład będą oni mogli poruszać się jednokierunkowym odcinkiem ulicy Żeromskiego pod prąd. 

Marcin Walasik (m.walasik.cozadzien@onet.eu); Fot. Marcin Walasik

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy