Miejscy drogowcy otworzyli oferty w przetargu na wdrożenie radomskiej karty miejskiej i Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Zamówieniem tym są zainteresowane dwie firmy i jedno konsorcjum. Zwycięzcę przetargu poznamy prawdopodobnie na początku maja.
Jak już pisaliśmy, na sfinansowanie tego zamówienia miasto zarezerwowało 8 mln 900 tys. zł. Najdroższa oferta opiewa na 14 mln 932 tys. 528 zł, złożyła ją firma FARA ASA z Trondheim. Norwedzy zaproponowali trzy lata gwarancji jakości i rękojmi za wady - to minimalny okres wymaganej gwarancji.
Ofertę tańszą o ponad dwa miliony złotych przedstawiło konsorcjum dwóch firm: GMV Innovating Solutions z Warszawy i Grupo Mecanica del Vuelo Sistemas z Madrytu. Polsko-hiszpańskie konsorcjum za wdrożenie karty miejskiej i Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej zażądało 12 mln 725 tys. 976 zł. Ponadto zaoferowało trzy lata gwarancji.
Oferta najtańsza, opiewająca na kwotę 8 mln 839 tys. 395 zł wpłynęła z firmy R&G Plus z Mielca. Polska spółka zaproponowała najdłuższy spośród wszystkich oferentów, pięcioletni okres gwarancji.
- Oferty będziemy oceniali nie tylko pod kątem ceny, za którą oferent może uzyskać maksymalnie 90 punktów, ale także okresu gwarancji jakości i rękojmi za wady na przedmiot zamówienia - maksymalnie 10 punktów. Wszystkie złożone oferty zostaną teraz bardzo dokładnie sprawdzone pod względem formalnym, prawnym i rachunkowym. Spodziewamy się, że potrwa to co najmniej miesiąc. Wybrany przez nas wykonawca będzie miał pięćset dni od daty podpisania umowy na wdrożenie projektu - informuje Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.
Czym jest karta miejska?
Karta miejska to w największym skrócie elektroniczny system przepływu danych i środków finansowych, który umożliwi pobieranie opłat za przejazd autobusami komunikacji miejskiej przy użyciu plastikowych kart z chipem. W początkowym okresie radomska karta miejska będzie służyła jako elektroniczny nośnik dla biletów okresowych obowiązujących w komunikacji miejskiej. Kartą będzie można posługiwać się także jak elektroniczną portmonetką i płacić nią za pojedyncze przejazdy autobusami.
- W kolejnych etapach planujemy rozszerzyć funkcjonalność karty i kodować na niej dodatkowe usługi. Karta miejska mogłaby zastąpić bilety parkingowe w Strefie Płatnego Parkowania Niestrzeżonego, legitymacje szkolne, studenckie, karty biblioteczne czy bilety wstępu na baseny Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Przewidujemy także nawiązanie współpracy z Kolejami Mazowieckimi oraz warszawskim Zarządem Transportu Miejskiego. To oznacza, że mieszkańcy Radomia posiadający naszą kartę miejską mogliby w przyszłości zakodować na niej bilety obowiązujące w komunikacji stołecznej. Karta miejska dostarczy nam wielu danych dotyczących ruchu pasażerskiego w komunikacji autobusowej, co pozwoli na optymalizację usług przewozowych - mówi Dariusz Dębski. Czym jest System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej?
System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej będzie informował czekających na przystankach o rzeczywistym czasie przyjazdu autobusu, przebiegu trasy lub zmianach w rozkładzie. Na 44 najważniejszych przystankach autobusowych zostaną zamontowane na słupach dwustronne tablice świetlne. Radom będzie pierwszym miastem w Polsce, które wdroży System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na tak dużą skalę, w innych miastach korzystających z podobnych rozwiązań tablic jest o wiele mniej. Tablice naszego systemu zostaną wykonane w technologii LED. Na czarnym tle będą wyświetlane duże, żółto-pomarańczowe napisy. Osoby starsze lub słabowidzące nie będą miały problemu z odczytaniem komunikatów. Będą one wyświetlane w pięciu albo ośmiu wierszach. Jasność świecenia diod LED będzie automatycznie dostosowywana do pory dnia: nocą diody będą świeciły słabiej, a w ciągu dnia - silniej. Mniejsze tablice LED zostaną zamontowane także we wszystkich autobusach wraz z systemem głosowych zapowiedzi przystanków. Zastąpią one obecne boczne tablice trasowe z pleksi. System usprawni zarządzanie wykorzystaniem taboru komunikacji miejskiej oraz busami MZDiK, zapewni też nadzór nad pracą pojazdów w czasie rzeczywistym przy wykorzystaniu urządzeń GPS zamontowanych w busach i autobusach.
- Zamawiany przez nas system karty miejskiej oraz System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej muszą mieć budowę modułową. Zależy nam na możliwości rozbudowy infrastruktury, na przykład montażu dodatkowego wyposażenia wewnątrz pojazdów czy uruchomieniu w przyszłości nowych punktów do wydawania i ładowania kart elektronicznych. Dostarczone oprogramowanie musi gwarantować obsługę całego systemu karty miejskiej przy ewentualnym przejściu ze złotych polskich na euro - zaznacza Dariusz Dębski.
§1. Rekord Grupa Mediowa sp. z o.o., zwana dalej Administratorem udostępnia swoim użytkownikom możliwość nieodpłatnego korzystania z Forum Internetowego w serwisie www.cozadzien.pl zwanym dalej Forum, w celu zamieszczania komentarzy i opinii na tematy zamieszczonych publikacji oraz związanych z nimi wymianą poglądów i dyskusją.
§2. Dostęp do Forum posiadają wszyscy użytkownicy publicznej sieci Internet, którzy korzystają z serwisu www.cozadzien.pl zwani dalej Uczestnikami Forum. W celu zamieszczenia komentarza pod publikacją Uczestnik Forum po zapoznaniu się z treścią Regulaminu Forum wypełnia treść w ramce dostępnej pod publikacją wraz z podpisem. Uczestnik Forum może także wyrażać swoje opinie poprzez głosowanie tzw. „łapkami” pod zamieszczonymi komentarzami, które to głosy zliczane są w sposób automatyczny i aktualizowane przy kolejnych odsłonach strony.
§3. Uczestnik Forum publikuje swoje komentarze i opinie wyłącznie na własną odpowiedzialność. Administrator nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Uczestników Forum na łamach Forum.
§4. Niedopuszczalne jest umieszczanie przez Uczestników na łamach Forum treści sprzecznych z prawem, naruszających prawa osób trzecich, zawierających treści pornograficzne, wulgarnych lub obscenicznych, wzywających do nienawiści rasowej lub wyznaniowej lub etnicznej, naruszających godność człowieka, nawołujących do przemocy czy też propagujących przemoc w świecie rzeczywistym.
§5. Niedopuszczalne jest umieszczanie przez Uczestników na łamach Forum treści uznanych powszechnie za naganne moralnie, niezgodnych z zasadami współżycia społecznego, zawierających hejt, będących pomówieniami czy też celowo obraźliwych, w tym także oskarżeń i opinii szkalujących Administratora oraz naruszających dobre imię jego firmy, mediów, właścicieli i pracowników.
§6. Niedopuszczalne jest umieszczanie przez Uczestników na łamach Forum treści zawierających przekazy reklamowe, linki innych serwisów, treści będących reklamą, spamem oraz niezamówioną informacją handlową. Uporczywe zamieszczanie powtarzających się treści pod wieloma publikacjami a także komentarze nie związane w żaden sposób z publikacją i zbędne z uwagi na przedmiot dyskusji będą traktowane jako spam.
§7. Administrator zastrzega sobie prawo do usuwania treści, o których mowa w par. 4, 5 i 6 Regulaminu Forum a także innych wypowiedzi uznawanych przez niego za uciążliwe, jak również prawo do blokowania uczestnictwa w Forum w stosunku do osób naruszających postanowienia par. 4, 5 i 6 regulaminu. Wydawca może również przekazać pozostające w jego posiadaniu dane Uczestników Forum sądowi, prokuraturze, policji i innym uprawnionym organom państwa na potrzeby prowadzonych przez nie postępowań.
§8. Administrator prowadzi moderację automatyczną przez system antyspamowy wyposażony dodatkowo w filtr wulgaryzmów, który odpowiada za usuwanie treści zakwalifikowanych do tych kategorii. Moderacja ręczna stosowana jest w wyjątkowych przypadkach po analizie zgłoszeń wynikających z naruszeń par. 4, 5 i 6 oraz pozostałych zapisów regulaminu.
§9. Administrator zastrzega sobie prawo do wyłączenia Forum z treści prowadzonego przez siebie serwisu lub zmianę sposobu dodania komentarza w innych opcjach dostępnych pod ramką wpisu a także wyłączenia możliwości komentowania dla poszczególnych publikacji bez podawania przyczyn takiego działania.
§10. Administrator dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia prawidłowego działania Forum oraz udzieli pomocy w rozwiązywaniu problemów dotyczących jego funkcjonowania.
§11. Uczestnicy Forum poprzez umieszczenie swoich komentarzy i opinii na stronach Forum zobowiązują się do przestrzegania Regulaminu Forum.
§12. Regulamin niniejszy obowiązuje od momentu jego opublikowania. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie. Wszelkie zmiany stają się obowiązujące w momencie ich opublikowania na stronie www.cozadzien.pl