PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Obwodnica południowa pod wodą! Drogowcy podsumowują straty

Obwodnica południowa pod wodą! Drogowcy podsumowują straty
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

[gallery id=591]

- Fuszerką i dosłownym wyrzuceniem pieniędzy w błoto można określić to co dzieje się na budowie odcinka południowej obwodnicy Radomia między osiedlem Południe a łąkami na Godowie. Już w zeszłym tygodniu obserwowałem, jak woda ze zbiornika retencyjnego wykopanego w tamtym roku wylała i zaczęła podmywać dopiero co zrobiony nasyp, na którym jest asfalt. Podczas wczorajszej powodzi na Malczewie woda całkowicie niszczyła wykonane podłoże i podmywała nasyp obok mostu kolejowego - opowiada pan Krzysztof, nasz czytelnik.

CZY POWTÓRZĄ SIĘ PODTOPIENIA?

W naszej redakcji rozdzwoniły się w tej sprawie telefony. Obserwujący powódź ludzie, zastanawiali się, dlaczego miejscy drogowcy nie interweniowali w zeszłym tygodniu, gdy woda ze zbiornika retencyjnego zaczęła wylewać.

- Ponoć ten zbiornik nie ma odprowadzania wody i wylewa. Ciekaw jestem kto za to zapłaci, bo na pewno nie firma budująca, tylko pewnie radomianie ze swojej kieszeni! - twierdzi zirytowany pan Krzysztof.

ZBIORNIK UCHRONI OBWODNICĘ

Miejscy drogowcy, którzy zatwierdzili projekt i nadzorują inwestycję, zapewniają, że po zakończeniu wszystkich robót nie powinno dochodzić do podobnych sytuacji. 

- Zgodnie z projektem, budowa drugiego etapu obwodnicy południowej wiąże się z koniecznością korekty koryta potoku Malczewskiego. W pobliżu linii kolejowej koryto to zostanie przesunięte nieco na północ od budowanej trasy. W rejonie tym powstanie też spory zbiornik wodno-retencyjny, do którego będzie odprowadzany nadmiar wód deszczowych i który uchroni obwodnicę przed zalewaniem. Potok zostanie poprowadzony pod linią kolejową nowym przepustem - tłumaczy Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Pierwotnie miał on powstać metodą otwartego wykopu w nasypie, ale ostatecznie, już w trakcie budowy obwodnicy, zmieniono technologię na przecisk, by nie dezorganizować ruchu na kolejowej "ósemce". - Budowa przepustu opóźniła się w związku z ciągłymi ulewami. Nie będziemy mogli ruszyć z tymi pracami, dopóki pogoda się nie ustabilizuje - mówi Dariusz Dębski.

DROGOWCY SZACUJĄ STRATY

Okazuje się, że woda zalała koryto budowanej obwodnicy południowej w kilku miejscach. Pod najgłębszą wodą znalazł się 250-metrowy odcinek między łąkami na Godowie, przed mostem kolejowym. W tym miejscu była już wykonana podbudowa z kruszywa. Za mostem kolejowym, po stronie osiedla Południe, zalany został 200-metrowy fragment budowanej trasy, na którym była gotowa warstwa odsączająca, przygotowana pod położenie warstwy stabilizacyjnej z cementu.

- W niektórych miejscach głębokość wody w korycie budowanej jezdni sięga nawet pół metra. Spore uszkodzenia są także na 400-metrowym odcinku budowanej trasy między ulicą Wiejską a ogródkami działkowymi. Woda rozerwała tam zbudowane niedawno skarpy. Nie czekamy, aż opadnie sama, już zaczęliśmy jej odpompowywanie - informuje Dariusz Dębski.

Na razie drogowcy wstrzymują się z dokładnym określeniem wysokości strat, ponieważ będzie to możliwe dopiero po usunięciu wody. - Naprawa tego, co zostało uszkodzone, nie będzie jednak miała wpływu na termin zakończenia inwestycji, bowiem jest on dość odległy, mija dopiero w sierpniu przyszłego roku - uspokaja rzecznik miejskich drogowców.

M.W.; Fot. Czytelnik

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy