[gallery id=266]
Nowa ulica miałaby biec od ulicy Traugutta przy dawnym Hotelu Francuskim ( tuż obok I L.O. im. Mikołaja Kopernika), przez podwórka kamienic przy ulicy Żeromskiego od numeru 16 do 26. Następnie droga przy kamienicy Żeromskiego 26 odbijałaby w prawo i kończyłaby się przy III L.O. im. pułkownika Dionizego Czachowskiego. Jednocześnie od strony kamienicy przy ulicy Piłsudskiego 19 poprowadzono by trakt pieszy, który przechodziłby w pobliżu Żeromskiego 26, a kończyłby się przy kamienicy przy Żeromskiego 30.
- Nowy trakt ma przede wszystkim odciążyć ulicę Żeromskiego i Traugutta oraz dać nowe miejsca parkingowe - tłumaczy Igor Marszałkiewicz, wiceprezydent Radomia. - Ostatnio wiele mówi się o tym, aby na ulicę Żeromskiego na nowo wprowadzić nieograniczony ruch kołowy. Jednak ta ulica po remoncie nie jest przystosowana na takie obciążenia. Alternatywą dla Żeromskiego ma być właśnie nowa ulica wraz z chodnikami, która została wyznaczona przez podwórka kilku kamienic, a docelowo będzie się kończyła nawet w pobliżu Hotelu Europejskiego. W tej chwili jesteśmy na etapie ukończenia planu miejscowego dla tego terenu. Co ważne, na nowej ulicy powstanie dodatkowych 60 miejsc parkingowych.
Władze miasta liczą na życzliwość ze strony właścicieli posesji, którzy mieliby za darmo oddać tereny pod budowę nowej ulicy.
- Na tej inwestycji skorzystają obie strony. Jako miasto zobowiązujemy się do sfinansowania planów ulicy i traktu pieszego oraz budowy całego projektu. Nie ukrywam, że liczymy na bezpłatne oddanie terenów pod budowę drogi przez właścicieli. Wbrew pozorom, przy realizacji inwestycji nie będzie trzeba wyburzać wielu budynków. Rozebrane zostaną jedynie trzy, cztery komórki, które już teraz są w fatalnym stanie. Jesteśmy po wstępnych rozmowach z właścicielami i wiemy, że większość jest za bezpłatnym oddaniem gminie terenów pod budowę - dodaje wiceprezydent Marszałkiewicz.
W tej chwili trudno określić, ile będzie kosztowała cała inwestycja. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to budowa nowej ulicy i traktu pieszego w ścisłym centrum Radomia ruszy w 2014 roku.