- Zamówienie obejmuje świadczenie przez wykonawcę usług przewozowych w komunikacji miejskiej Radomia przez dziesięć lat. Przewidujemy, że autobusy operatora będą musiały rocznie wykonać około 1 miliona 368 tysięcy wozokilometrów, a w całym okresie trwania umowy - łącznie około 13 milionów wozokilometrów (z zastrzeżeniem, że wartość ta może zmniejszyć się lub zwiększyć maksymalnie o 10 procent wskutek korekt tras linii i rozkładów jazdy, w wyniku objazdów w czasie modernizacji dróg lub z innych przyczyn) - informuje Darek Dębski rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji.
Linie 3, 8 i 13 będą obsługiwane 24 autobusami, które nowy operator kupi we własnym zakresie albo zapewni sobie możliwość używania takich pojazdów zawierając odpowiednie umowy cywilnoprawne. Muszą to być autobusy nie krótsze niż 11,5-metrowe, z co najmniej 80 miejscami siedzącymi i stojącymi. Przynajmniej połowa autobusów powinna być zasilana sprężonym gazem CNG lub gazem LPG bądź powinna mieć napęd hybrydowy czy elektryczny. Wszystkie pojazdy muszą być niskopodłogowe, z rampami umożliwiającymi przewóz osób na wózkach inwalidzkich, wyposażone w klimatyzację, kamery monitoringu, a także w kasowniki, tablice, komputery pokładowe i inne urządzenia wchodzące w skład Systemu Karty Miejskiej oraz Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Kolorystyka zewnętrzna nadwozia musi być zgodna z barwami obowiązującymi w radomskiej komunikacji miejskiej.
- Na oferty od operatorów zainteresowanych naszym zamówieniem czekamy do 29 kwietnia. Przy ocenie złożonych ofert będziemy brali pod uwagę nie tylko ich wartość, ale także rok produkcji autobusów. Nowy operator będzie musiał rozpocząć obsługę linii 3, 8 i 13 w ciągu pół roku od dnia podpisania umowy - dodaje Dariusz Dębski.
RED, fot. archiwum cozadzien.pl