Radio Rekord Radom mobilne Radio Rekord Radom mobilne
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Można już jeździć ulicami Dzierzkowską i Nowogrodzką

Można już jeździć ulicami Dzierzkowską i Nowogrodzką
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

[gallery id=227]

Obie ulice wybudowano jeszcze w latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku i od tamtej pory były tylko doraźnie łatane w ramach bieżącego utrzymania. W fatalnym stanie znajdowały się podziemne instalacje, dlatego przed rozpoczęciem robót typowo drogowych wymieniono kanalizację deszczową, sanitarną oraz sieci wodociągową i gazową.

Inwestycja ruszyła 20 lipca i objęła fragmenty ulic Dzierzkowskiej (od 25 Czerwca do Nowogrodzkiej) oraz Nowogrodzkiej (od Dzierzkowskiej do Słowackiego). W sumie przebudowa objęła odcinki obu dróg o łącznej długości 460 metrów.

- Obie ulice mają nową nawierzchnię i chodniki, powstały miejsca postojowe, zamontowano także nowoczesne oświetlenie LED oraz progi zwalniające - wylicza Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

U zbiegu obu Dzierzkowskiej i Nowogrodzkiej, w pobliżu wejścia do siedziby ZUS, powstało wyniesione skrzyżowanie. Jest to pierwsze tego typu, bezpieczne skrzyżowanie w Radomiu! Kolejne takie powstanie już niebawem u zbiegu ulic Górnej, Kaszubskiej oraz Odrodzenia.

Elementy spowalniające ruch na obu przebudowanych ulicach wokół wznoszonego marketu w centrum miasta chwalą niezależni specjaliści do spraw transportu miejskiego. Choć mają oni jedno zastrzeżenie, co do różnicy poziomów nawierzchni jezdni na skrzyżowaniu ulic Dzierzkowskiej i Nowogrodzkiej.

- Tarcza skrzyżowania powinna być wyniesiona nieco wyżej w stosunku do nawierzchni jezdni na jego wlotach. Zaprojektowano bardzo łagodny kąt nachylenia, co raczej nie zagwarantuje zdecydowanego ograniczenia prędkości pojazdów - uważa Sebastian Pawłowski, szef Bractwa Rowerowego w Radomiu, który z wykształcenia jest inżynierem transportu miejskiego.

Pawłowski nie krytykuje drogowców, bowiem zwraca uwagę na fakt, że na ul. Dzierzkowskiej powstały dwa odpowiednio zaprojektowane i wykonane progi zwalniające. - Elementy te zostały wykonane tak, że faktycznie zmuszają do zdjęcia nogi z gazu. Poza tym przy krawężnikach pozostawiono równą nawierzchnię jezdni, dzięki temu można przejechać rowerem bez utrudnień - mówi szef Bractwa Rowerowego.  

Wykonawcą tej inwestycji był radomski Interbud. - Koszt prac to 2 mln. 513 tys. zł. - Zgodnie z porozumieniem zawartym z miastem, do kosztów przebudowy ulic Dzierzkowskiej i Nowogrodzkiej dołożył się inwestor wznoszonego w pobliżu budynku usługowo-handlowego - przypomina Dariusz Dębski.

Marcin Walasik (m.walasik@cozadzien.pl); Zdjęcia: Michał Sołśnia

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy