Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Miła i Czysta miłe i czyste za prawie 2,5 mln zł

Miła i Czysta miłe i czyste za prawie 2,5 mln zł

Przetarg na przebudowę ulic Miłej i Czystej - po robotach zrealizowanych przez Wodociągi Miejskie - wygrała warszawska firma Skanska, która pokonała dwóch innych oferentów, proponując ofertę o wartości 2 milionów 430 tysięcy 107 złotych.

WIELE KOLIZJI Z SIECIAMI

- Inwestycja ruszyła w sierpniu, ale przed przystąpieniem do zasadniczych robót drogowych wykonawca musiał uporać się z wieloma kolizjami z sieciami podziemnymi. Konieczne było ich przełożenie i uporządkowanie. Choć obie przebudowane ulice mają łącznie zaledwie 660 metrów długości, prace przy przekładaniu sieci trwały wiele tygodni. Całkowite zamknięcie dla ruchu Miłej i Czystej na pewno przyspieszyłoby prowadzenie tych robót, ale takie rozwiązanie było wykluczone. Wykonawca musiał w miarę możliwości zapewnić mieszkańcom i przedsiębiorcom dojazd do posesji przez cały okres trwania inwestycji - mówi Dariusz Dębski, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Wszystkie istniejące dotąd chodniki, miejsca postojowe i zjazdy zostały przez drogowców rozebrane i ułożone na nowo z kostki brukowej. Po przebudowie chodniki mają od 2,5 do 3,5 metra szerokości. Większość nowych zatok postojowych jest przeznaczona do parkowania równoległego, na pozostałych można natomiast parkować prostopadle do krawędzi jezdni. Przy zatokach zamontowane zostaną słupki, aby kierowcy nie niszczyli nowych krawężników i chodników. 

DLA PIESZYCH I ROWERZYSTÓW

Jezdnie obu ulic zyskały nową nawierzchnię z betonu asfaltowego, a zieleńce zostały uporządkowane. Na Miłej i Czystej zamontowano też 26 energooszczędnych opraw typu LED. Ważną częścią inwestycji był gruntowny remont mostu nad Potokiem Północnym. Wymieniono izolację i nawierzchnię tego obiektu, zamontowano także nowe barierki i poręcze.

- Największą zmianą na Miłej są udogodnienia dla pieszych i rowerzystów. To typowo lokalna droga w centrum miasta, przebiegająca między innymi obok szkoły i kościoła. Już na etapie opracowywania dokumentacji projektowej przyjęliśmy założenie, że przechodnie powinni czuć się tam bezpiecznie - dodaje Dariusz Dębski. - Wszystkie skrzyżowania i przejścia dla pieszych na Miłej są zbudowane z kostki brukowej i wyniesione, co oznacza, że kierowcy muszą przed nimi zwolnić. Dotyczy to również wyniesionego przejścia dla pieszych w rejonie mostu nad Potokiem Północnym, które część kierowców - jeszcze przed formalnym zakończeniem inwestycji - zaczęła krytykować za najazd wytyczony pod lekkim skosem, rzekomo utrudniający pokonywanie tego miejsca. To element spowolnienia ruchu, mający zapewnić komfort i jak największe bezpieczeństwo przechodniom.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy