Koniec testów karty miejskiej

Koniec testów karty miejskiej
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

MZDiK wytypował grupę stu osób, których zadaniem było sprawdzanie funkcjonowania karty miejskiej oraz Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Wszyscy otrzymali kartę, która pozwalała na korzystanie z komunikacji miejskiej. Ale nic za darmo. Zakwalifikowane osoby po każdym miesiącu testów musiały wypełnić ankiety, w których zamieszczały swoje uwagi.

- Wpłynęła do nas ogromna ilość spostrzeżeń. Wskazani przez nas pasażerowie sprawdzali m.in. czy kontrole biletów elektronicznych odbywały się w odpowiedni sposób, czy nowe kasowniki funkcjonowały prawidłowo, czy informacje pojawiające się na tablicach w autobusach były zgodne z zapowiedziami głosowymi, czy komunikaty z autobusów pokrywały się z tymi, które wyświetlano na tablicach przy przystankach. W tej chwili dajemy sobie dwa tygodnie na przeanalizowanie wszystkich uwag tak, aby później wprowadzić ewentualne zmiany - wyjaśnia Kamil Tkaczy, dyrektor MZDiK w Radomiu.

Jedną z kwestii, którą często poruszali w ankietach pasażerowie było ujawnianie danych osób, które korzystają z komunikacji miejskiej.

- Pojawiały się pytania, czy kontrolerowi powinny się od razu wyświetlać dane osobiste pasażera, który prawidłowo wykupił bilet. Okazuje się, że nie. Te informacje mają się pojawiać tylko wtedy, gdy bilet nie został aktywowany - dodaje dyrektor Tkaczyk.

MZDiK przygotowało dla mieszkańców 80 tys. kart miejskich, których wydawanie rozpocznie się pod koniec sierpnia.

- Karta miejska przede wszystkim ułatwi pasażerom płacenie za przejazd autobusami komunikacji miejskiej. Wielkością karty z chipem będą podobne do kart bankomatowych czy dowodów osobistych. Na początek na kartach będziemy kodowali bilety okresowe, ich papierowe odpowiedniki wycofamy z obiegu. W późniejszym okresie planujemy rozszerzyć funkcjonalność kart. Będzie nimi można płacić za pojedyncze przejazdy autobusami oraz za postój w strefie płatnego parkowania. Karty mogłyby zastąpić legitymacje szkolne, studenckie, karty biblioteczne czy bilety wstępu na baseny Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji. Przewidujemy także nawiązanie współpracy z Kolejami Mazowieckimi oraz warszawskim Zarządem Transportu Miejskiego - zapowiadał niedawno Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

W ramach Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej na ulicach Radomia pojawi się m.in. 185 tablic informacyjnych w autobusach oraz 44 przy przystankach.

Przypomnijmy, że za wdrażanie w Radomiu karty miejskiej oraz Systemu Dynamicznej Informacji Pasażerskiej odpowiada firma R&G Plus z Mielca, która wygrała przetarg. Wartość całego projektu to 8 mln 839 tys. zł. Dofinansowanie tego zadania ze środków Unii Europejskiej wynosi ponad 6 mln zł.



MS/foto. Archiwum

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ

Polecamy