PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Jaka będzie przyszłość komunikacji w Radomiu?

Jaka będzie przyszłość komunikacji w Radomiu?
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

Plan został opracowany przez firmę Public Transport Consulting z Redy. Przygotowanie tego dokumentu poprzedziły przeprowadzone pod koniec 2012 roku badania marketingowe wśród użytkowników komunikacji miejskiej. Łącznie zostało przepytanych ponad 2,5 tysiąca pasażerów.

- W dniach od 9 do 30 września 2013 roku prowadziliśmy też konsultacje społeczne, dotyczące planu transportowego. W ramach konsultacji zorganizowaliśmy dwa otwarte spotkania z mieszkańcami Radomia zainteresowanymi problematyką transportu. W spotkaniach tych wzięli udział między innymi radni, przedstawiciele Starostwa Powiatowego, okolicznych gmin oraz miejskich instytucji - poinformował Dariusz Dębski, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

DUŻO NOWOŚCI

Zgodnie z założeniami przyjętego planu, w Radomiu ma zostać poprawiona funkcjonalność przystanków, co zapewni dogodne warunki do przesiadek. W obszarach poza ścisłym centrum miasta powinny być lokalizowane parkingi Park&Ride i Bike&Ride. Ważnym zadaniem ma być również wprowadzenie zintegrowanego biletu okresowego transportu miejskiego i regionalnego, a także biletu czasowego lub zależnego od liczby przejechanych przystanków.

Ważnym zadaniem będzie stworzenie platformy internetowej, która zapewni dostęp do informacji o wszystkich odjazdach w transporcie regionalnym. Dane z platformy mogłyby być udostępniane na tablicach dynamicznej informacji we wszystkich najważniejszych punktach przesiadkowych oraz na dworcach autobusowych. W sumie system dynamicznej informacji miałby funkcjonować na 44 przystankach i podawałby rzeczywiste godziny odjazdów autobusów.

TYLKO NISKOPODŁOGOWCE

Kolejnym krokiem ma być wymiana taboru, która spowodowałaby, że w mieście kursowałyby tylko pojazdy niskopodłogowe, wyposażone w platformy, ułatwiające wjazd osobom niepełnosprawnym na wózkach inwalidzkich. Oprócz tego w miarę upływu czasu starsze modele kasowników byłyby wymienione na urządzenia wielofunkcyjne, dostosowane m.in. do biletów czasowych, odcinkowych i kart elektronicznych. Poprawić ma się również częstotliwość i rytmiczność odjazdów autobusów.

Dodajmy, że w "Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla miasta Radomia na lata 2013-2020" nie znalazł się zapis o linii tramwajowej, której powstanie proponuje Radomskie Towarzystwo Naukowe.

- Tramwaj w Radomiu nie mógł znaleźć się w planie, gdyż jego uruchomienia nie przewidują żadne z obowiązujących dokumentów strategicznych. Ewentualne skorygowanie planu to jednak najmniejsza z barier, które należałoby przełamać, aby realizować przedsięwzięcie - wytłumaczył Marcin Gromadzki z Public Transport Consulting.

Przypomnijmy, że obowiązek sporządzenia planu transportowego nakłada na jednostki samorządu terytorialnego Ustawa z dnia 16 grudnia 2010 roku o publicznym transporcie zbiorowym. Plan transportowy jest aktem prawa miejscowego.


Mariusz Skopek/foto. Archiwum

loading...
Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy