Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Drogowcy zamknęli wlot Piastowskiej!

Drogowcy zamknęli wlot Piastowskiej!

Na wielu fragmentach ulicy Mieszka I trwają już roboty wykończeniowe. Nowy asfalt jest układany na jezdniach oraz na sąsiadujących z nimi drogach dla rowerzystów.  Cała arteria, wraz z jej przedłużeniem, będzie gotowa do użytku najpóźniej do końca września.

GOTOWE OBIE JEZDNIE

Obie jezdnie na odcinku od ulicy Żółkiewskiego do nowego ronda u zbiegu z ulicą Aleksandrowicza są już gotowe (w tym również remontowany niedawno odcinek między ulicami Piastowską i Królowej Jadwigi). Drogowcom pozostało tylko położenie na nich ostatniej warstwy asfaltu.

- Warstwa ścieralna jest już ułożona na wschodniej jezdni, na odcinku pomiędzy ulicami Piastowską i Aleksandrowicza. Na rondzie takie roboty były wykonywane w nocy, dzięki czemu nie było tam potrzeby wprowadzania dłuższych zmian w organizacji ruchu. Podczas asfaltowania pozostałych odcinków trzeba będzie przerzucać ruch na jezdnie sąsiednie. O zmianach będziemy oczywiście informować z wyprzedzeniem - mówi Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

ASFALT NA ŚCIEŻKACH

Asfalt pojawia się również na drogach dla rowerów. Jak już pisaliśmy, drogowcy wspólnie ze środowiskiem rowerzystów zdecydowali, że będą już stosować do tego celu wyłącznie czarną masę bitumiczną, która jest kilkukrotnie tańsza od czerwonej. Ponadto zwykły asfalt jest odporniejszy na zmiany warunków pogodowych. Czerwony kolor pozostanie jedynie na przecięciu tras dla jednośladów z poprzecznymi ulicami, co powinno poprawić bezpieczeństwo cyklistów.

Na ulicy Mieszka I są prowadzone także prace brukarskie i wykończeniowe - drogowcy ustawiają znaki drogowe, profilują skarpy wzdłuż przedłużenia arterii oraz montują barierki oddzielające drogi rowerowe od chodników (w rejonie przejść dla pieszych i przystanków autobusowych). Rowerzyści mają jednak zastrzeżenia do ich wysokości. Według przedstawicieli Bractwa Rowerowego powinny zostać obniżone, jak w przypadku ścieżki wokół osiedla Południe. 

OSTATNIE UTRUDNIENIA

Jednym z ostatnich poważniejszych zadań będzie rozpoczynająca się przebudowa wlotu ulicy Piastowskiej. Przez pewien czas ten wjazd na osiedle Michałów będzie musiał być całkowicie zamknięty dla pojazdów. Drogowcy już wyznaczyli objazdy w tym rejonie.

- Ulica Piastowska od środy będzie zamknięta na odcinku od skrzyżowania z ulicą Mieszka I do wylotu ulicy Józefowskiej, naprzeciw garaży. Objazd w obu kierunkach będzie wyznaczony ulicami Mieszka I, Królowej Jadwigi i Łokietka. Do poszczególnych bloków dojazd będzie możliwy drogami wewnętrznymi od ulicy Królowej Jadwigi - informuje Krzysztof Chojnacki, pełniący obowiązki wicedyrektora do spraw komunikacji Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

W związku z rozpoczęciem tego etapu inwestycji drogowcy apelują do wszystkich uczestników ruchu o zachowanie szczególnej ostrożności w rejonie prowadzonych robót oraz o zwracanie uwagi na zmienione oznakowanie!

Inwestycja w liczbach

Wykonawcą inwestycji jest Kieleckie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych. Wszystkie prace na odcinku między ulicami Żółkiewskiego a Ofiar Firleja mają zakończyć się do 28 września 2012 roku. Przebicie między Firlejem a Wincentowem ma powstać do końca czerwca przyszłego roku. Całość będzie kosztować ponad 25 mln zł. Ze względu na zgromadzone pod ziemią śmieci, o czym pisaliśmy już kilkukrotnie, ostatni odcinek drogi będzie musiał być wykonany inną technologią. Ostateczny koszt całej inwestycji może być więc nieco wyższy niż wstępnie szacowali drogowcy.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy