Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Będzie trzeba rozebrać nasyp kolejowy?

Będzie trzeba rozebrać nasyp kolejowy?

Skyscrapercity.com to forum, na którym zamieszczane są różne informacje i komentarze dotyczące inwestycji realizowanych w Polsce, ale i w całej Europie. Jeden z wątków, który pojawił się ostatnio na tej stronie dotyczy obwodnicy południowej Radomia. 6 stycznia jeden z forumowiczów zamieścił wpis z niepokojącymi informacjami na temat budowy przepustu przez nasyp kolejowy u zbiegu II i III etapu nowej trasy. Wynika z niego, że "wykonawca już płaci odszkodowanie PLK za ograniczenie prędkości pociągów, a ptaszki ćwierkają, że być może będzie konieczne zamknięcie linii kolejowej, rozbiórka nasypu i jego ponowna odbudowa".

Ta wiadomość może dziwić, bowiem pod koniec grudnia 2014 roku, Kamil Tkaczyk, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu zapewniał, że po konsultacjach z wykonawcą ustalono termin zakończenia prac nad przeciskiem na 15 stycznia. Zaznaczył również, że cały czas roboty są monitorowane przez spółkę PKP PLK.
 
Czy informacje, które pojawiły się na forum są prawdziwe i faktycznie grożą nam kolejne opóźnienia? Te pytania zadaliśmy Dariuszowi Dębskiemu, rzecznikowi MZDiK.

- Plotki dotyczące budowy przepustu, rozpowszechniane na niektórych forach internetowych, nie mają nic wspólnego z prawdą. Nie ma mowy o żadnej rozbiórce nasypu kolejowego i zamykaniu linii Warszawa - Kraków. Przepust budowany jest wciąż tą samą metodą, co wcześniej: betonowe elementy przepustu są za pomocą potężnych siłowników powoli wciskane w nasyp pod torami. Z uwagi na panujące ostatnio niskie temperatury roboty przy budowie przepustu nieco się przedłużą. Termin zakończenia prac zależy teraz w dużej mierze od pogody - wyjaśnił Dariusz Dębski.

Jednocześnie rzecznik MZDiK podkreślił, że prędkość pociągów w rejonie przepustu jest ograniczona, wykonawca wnosi w związku z tym opłaty na rzecz PKP PLK. Dodał, że jest to standardowa procedura w tego typu przypadkach.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy