Bo fabryki wykupowali ludzie nie mający pojęcia o danej branży i zarządzani firmą na wolnym rynku. Autosana i Jelcza np. kupił Sobiesław Zasada, obie firmy doprowadził do upadłości. W tym samym czasie Polak, Krzysztof Olszewski założył pod Poznaniem filię Neoplana, bez żadnego kapitału, za pieniądze z kredytu, w hali po upadłych zakładach spożywczych, zatrudnił 36 pracowników z upadłego Tarpana i na licencji produkował Neoplany. Obecnie firma jest potentatem na rynku, funkcjonuje pod własną marką Solaris. Czyli jednak można było w tamtym czasie osiągnąć sukces, wystarczyło sprawne zarządzanie i tworzenie produktów, odpowiadającym potrzebom rynku, a nawet tworzenie takich potrzeb, jak choćby autobusy gazowe, hybrydowe, czy elektryczne. Solaris zaprojektował autobus na CNG, zanim ktokolwiek był zainteresowany kupnem takiego autobusu, a dziś stanowią one duży procent radomskiego taboru