Serwisownia Kolei Mazowieckich w Radomiu
Miasto przekazało spółce Koleje Mazowieckie teren pod budowę punktu utrzymania taboru. To rezultat umowy w sprawie 40-letniej dzierżawy terenu przy ulicy Domagalskiego, który kiedyś należał do Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego.
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ
- Bardzo się cieszymy z decyzji Kolei Mazowieckich o lokalizacji serwisowni w Radomiu. Dzięki temu, na nowo zostanie gospodarczo ożywiony teren, który przez wiele lat był kojarzony z obsługą kolei. W ten sposób miasto wzbogaci się o kolejne miejsca pracy - mówi prezydent Radomia Radosław Witkowski.Zgodnie z zapowiedziami Kolei Mazowieckich, prace związane z budową punktu utrzymania taboru potrwają około trzech lat. Będą tu wykonywane m.in. prace związane z codziennym utrzymaniem pojazdów, w tym ich mycie w myjni przejazdowej. Będą także prowadzone przeglądy techniczne, oraz naprawy bieżące. Praca w punkcie utrzymania będzie wykonywana siedem dni w tygodniu, w systemie trzyzmianowym, w związku z czym planowane jest zatrudnienie około 40 osób.
Budowa serwisowni, o którą zabiegał m.in. były wicemarszałek Mazowsza, poseł Leszek Ruszczyk, ma ruszyć już w tym roku i potrwa do 2018 roku. Szacowana wartość całego projektu, który obejmuje także zakup 10 dwuczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych wyniesie około 150 mln zł. Planowany okres realizacji to lata 2016 - 2018. Projekt został zgłoszony do uwzględnienia w Planie Wykonawczym do Strategii Rozwoju Województwa Mazowieckiego do 2030 roku. Jeśli uda się pozyskać dofinansowanie do projektu, to dostawa dwuczłonowych szynobusów jest planowana w latach 2017 – 2018. Tabor ten usprawni obsługę pasażerów w aglomeracji radomskiej, w tym, w kierunku Warszawy, do Dęblina, Skarżyska Kamiennej i Drzewicy.