Podpisanie umowy zostało poprzedzone wręczeniem pozwolenia na budowę przez wojewodę mazowieckiego, Jacka Kozłowskiego. – Węzeł w Radomiu jest kluczowy dla sieci komunikacyjnej na południu województwa, a zwłaszcza dla miasta. Cieszę się też, że jest to jeden z priorytetów inwestycyjnych PKP PLK – mówi wojewoda.
Podpisana dziś umowa przewiduje, że prace rozpoczną się w styczniu 2015 r. W ich efekcie, w ciągu roku, radomska stacja kolejowa zmieni się nie do poznania. Pasażerowie będą mogli oczekiwać na pociąg w komfortowych warunkach, perony zostaną podwyższone, pojawią się nowe wiaty i ławki, a obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Pomogą w tym m.in. windy, nowe dojścia na perony i odnowione przejście podziemne pomiędzy placem Dworcowym a ulicą Domagalskiego.
W ramach inwestycji przebudowany zostanie również układ torowy. W sumie, na stacji w Radomiu, odnowionych zostanie 38 rozjazdów, które są jednym z kluczowych elementów decydujących o bezpieczeństwie i płynności ruchu kolejowego. Korzyści z inwestycji realizowanej na zlecenie PLK odczują także kierowcy. A to za sprawą nowego mostu kolejowego, który usprawni komunikację w mieście.
W ramach wartej 100 mln zł inwestycji, w Radomiu zaplanowano także budowę nowego Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem Kolejowym. To z niego dyżurni ruchu będą zarządzali ruchem kolejowym.