W 2007 roku plan modernizacji kolei Warszawa – Radom – Kielce ogłosili dwaj posłowie Prawa i Sprawiedliwości: Przemysław Gosiewski z Kielc oraz Marek Suski z Radomia.Dopiero trzy lata później, czyli w 2010 PKP PLK rozstrzygnęły przetarg na wykonanie projektu modernizacji linii kolejowej. Wtedy też kolejarze zapowiedzieli, że roboty rozpoczną się w 2012 roku, a zakończą w 2015. Na początku 2011 roku, gdy wreszcie PKP PLK podpisały umowę z projektantem, wiceminister infrastruktury Andrzej Massel przyznał, że nie zdąży się zmodernizować całej linii z Warszawy do Radomia do końca 2015. Zmieniono więc plan: przebuduje całą linię bez nowego mostu nad Pilicą w Warce.W marcu 2012 roku wybrano głównego inżyniera okrojonego kontraktu. Maciej Dutkiewicz, rzecznik Centrum Realizacji Inwestycji przy PKP PLK zapewniał że zrobi się wszystko, by ta inwestycja zakończyła się na przełomie roku 2014 i 2015.W połowie 2013 roku zapadła decyzja o kolejnym obcięciu inwestycji. Do końca 2015 gotowa miała być tylko trasa z Warszawy do Warki, a kolejny odcinek z Warka- Radom przesunął się do kolejnej perspektywy unijnej i miał być zbudowany w 2017 roku.