@QńnieRadek: Oj, od czego by tu zacząć, bo tyle komentarzy naprodukowałeś z kolejnymi głupotami... Kolega archibald jedną sprawę już wyjaśnił (ale skoro przegrałeś z nim walkę na argumenty to został płatnym "trollem"). Idźmy dalej, dyskusja zaczęła się od działek 5 km od węzła i wyjaśniłem, że tam gdzie są działki polityków nie ma szans na zjazd z ekspresówki. Tymczasem ty wracasz do... Dworu Antoniego, który jest... przy samym węźle z DK7, więc logiczne, że jest tam zjazd, a po drugie patrząc na zabudowania wokół, obecny przebieg idzie akurat tak, że zapewnia brak wyburzeń innych budynków, więc nikt nie musiał specjalnie przesuwać węzła pod Dwór Antoniego (a sam przebieg S7 znany był od lat). Co do domów w Kątach to chyba patrzymy na inne miejsce, bo ja tam widzę kawałek lasu między S7, a tymi zabudowaniami :D "Pół kilometra dalej, albo bliżej nikomu by nie wadził" - no ciekawe bo właśnie 0,5 km bliżej byłby przy zabudowaniach Młodocina Mniejszego, 0,5 km dalej niewiele brakowało by mu do bezpośredniego sąsiedztwa z domami w Krogulczej Suchej (i to bez żadnego lasu pomiędzy). Poza tym ekspresówka niech lepiej przecina się z inną drogą krajową czy wojewódzką, bo inaczej powstanie węzeł w polu. Podam jeszcze jedną ciekawostkę, o której pewnie już wiesz - po powstaniu S12 obecny węzeł przy Dworze Antoniego (z rondem przy wjeździe) zostanie zlikwidowany i przeniesiony bardziej na północ, gdzie powstanie jeden większy węzeł S12/S12/DK7 (w końcu w pełni bezkolizyjny, a nie taki ciasny jak teraz), tym samym ten biznes straci bezpośrednią bliskość węzła i zapewne wielu klientów, którzy zatrzymywali się tam np. zjeżdżając do Radomia. No i, tak jak chciałeś, bliżej trasy będą mieszkańcy Młodocina Mniejszego :D Ale zostawmy już ten temat, bo wyraźnie szukasz przekrętów na siłę. Nie wiem o jakiej hali piszesz (może pisz konkretniej), ale przecież nasz wspaniały rząd zrobił z całej Polski strefę przemysłową :D A tak szczerze to mało mnie obchodzi czy polityk ma jakąś działkę na terenie gdzie ma powstać jakiś nowy zakład pracy, oczywiście jeśli wszystko ma powstać bez przekrętów i uprzywilejowania danej inwestycji, z badaniem wpływu na środowisko - to przecież mieszkańcy zawsze narzekają, że lokalni politycy nie potrafią załatwić nowych fabryk :D Lepsze to niż lokalni przedsiębiorcy skupujący działki nie po to żeby je połączyć i sprzedać pod jakąś fabrykę dając ludziom pracę, tylko żeby dostać odszkodowanie od GDDKiA za przebieg drogi ekspresowej :D Przechodząc do tej mapki z "potężnymi" wałami - po pierwsze, wątpię, że GDDKiA uwaliła jeden wariant tylko dlatego, że na jakiejś poglądowej, niewyraźnej mapce kreska przechodzi (chyba) po granicy cmentarza. Po drugie, nowy ślad drogi (tu i tak zapewne przebieg tylko poglądowy) omijający gęsto zabudowaną okolicę (sam na to zwracasz uwagę :D) to same zalety (no i w końcu byłby bezkolizyjny przejazd przez tory). Po trzecie, nie wiem czemu niby ten nowy ślad DW733 miałby być tak ważny dla jakiegoś zakładu, jak główny kierunek dojazdów (czyli od S7) jest już zapewniony miejską obwodnicą południową i prawie nikt nie musi jeździć przez Kowalę żeby tam trafić (jedynymi beneficjentami nowego śladu tej drogi byliby... mieszkańcy Kowali i okolicznych miejscowości, bo dostaliby bezkolizyjny dojazd do miasta, a ruch na gęsto zabudowanym obecnym śladzie by się zmniejszył). Po czwarte, twój trzeci komentarz jest pozbawiony logiki - skoro na DW733 nie ma być węzła to jak budowa S12 może niby przyśpieszyć albo wpłynąć na budowę nowego śladu DW733, skoro nie będzie miała z nim żadnego związku (drogi wojewódzkie to marszałek województwa, a nie rząd)? Ogólnie mam wrażenie, że wyciągasz jakieś mapki i na siłę próbujesz do nich dorobić różne teorie spiskowe. Może to i zrozumiałe, skoro jak się domyślam, S12 wpływa na ciebie (pośrednio czy bezpośrednio) i z jakiegoś powodu mocno angażujesz się w temat przebiegu S12 - dochodzą przez to emocje i wysnuwanie pochopnych wniosków. Ja za to pochodzę do sprawy obiektywnie i nie patrzę przez pryzmat polityki. Ataki i pomówienia w moją stronę przemilczę, bo odnosiłem się do tego wcześniej.