Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Remont stacji Radom już za kilka miesięcy!

Remont stacji Radom już za kilka miesięcy!

Władze PKP PLK zapewniają, że remont  stacji Radom rozpocznie się już na początku przyszłego roku. Ten etap modernizacji linii Warszawa - Radom rozpocznie się jako pierwszy.

"Od wczesnej wiosny tego roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą procedury przetargowe na opracowanie projektów wykonawczych i realizację robót dla poszczególnych odcinków tej linii kolejowej. Zawarcie umów pozwalających na rozpoczęcie prac budowlanych, przewidziane jest na przełomie roku 2013 i 2014. Zgodnie z przyjętymi harmonogramami, pierwsi pracownicy firm wykonawczych wejdą na plac budowy w pierwszym kwartale przyszłego roku. PKP Polskie Linie Kolejowe planują rozpoczęcie prac od modernizacji stacji kolejowej w Radomiu. (...) Prace te będą uzupełnieniem zakończonego właśnie przez PKP SA gruntownego remontu dworca i zakończą się I kwartale 2015 roku" - czytamy w komunikacie PKP PLK.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

Wg planów w Radomiu zmodernizowany zostanie tunel dla pieszych pomiędzy Placem Dworcowym a ulicą Domagalskiego. Od strony ul. Domagalskiego zostanie przeprowadzony remont schodów. Zmienią się perony. Staną na nich nowe wiaty, ławki, tablice informacyjne.
W ramach modernizacji peronów, zostaną zamontowane windy dla niepełnosprawnych. Winda osobowa na peron nr 1 zostanie zlokalizowana po lewej stronie przejścia, idąc od strony dworca kolejowego, natomiast windy na perony nr 2 i 3 zostaną zamontowane po lewej stronie przejścia. Schody na peron nr 1 znajdą się po lewej stronie przejścia, natomiast na perony nr 2 i 3 po obu stronach przejścia. Projekt remontu zakłada zainstalowanie na terenie peronów i przejścia podziemnego dynamicznej informacji pasażerskiej. Na kilku elektronicznych tablicach będą wyświetlane komunikaty dotyczące nazwy przystanku, numer linii, prognozowanego czasu odjazdu pociągu, a także ogłoszenia specjalne. Wszystkie perony zostaną dostosowane do potrzeb osób niewidomych i słabo widzących.

Przypomnijmy, że modernizacja linii kolejowej nr 8 Warszawa - Radom została podzielona na dwa etapy. Pierwszy zakłada modernizację stacji Radom oraz odcinka Warszawa Okęcie – Warka, dzięki czemu pociągi pojadą nią z prędkością do 160 km/h. Prace te zostaną przeprowadzone w latach 2014-2016.

Drugi etap przewiduje modernizację na odcinku między Warką a Radomiem. Oprócz modernizacji istniejących torów, powstanie na tym odcinku drugi tor, dzięki czemu będzie możliwe uruchamianie większej liczby pociągów na trasie z Warszawy do Radomia.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
- Popularna „Ósemka” jest intensywnie wykorzystywana przez mieszkańców południowej aglomeracji Warszawy i Radomia. Modernizacja tej linii jest niezbędna dla zapewnienia sprawnego transportu rosnącej liczby pasażerów. Głównym problemem projektu jest nieuporządkowany stan prawny wielu nieruchomości, co miało również wpływ na podział realizacji inwestycji na dwie perspektywy finansowe UE. Jednak po zakończeniu prac mieszkańcy Radomia będą mogli liczyć na zdecydowanie szybszy dojazd do stolicy - mówi Robert Hurkała dyrektor projektu, odpowiedzialny za inwestycję z ramienia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy