Władze PKP PLK zapewniają, że remont stacji Radom rozpocznie się już na początku przyszłego roku. Ten etap modernizacji linii Warszawa - Radom rozpocznie się jako pierwszy.
"Od wczesnej wiosny tego roku PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą procedury przetargowe na opracowanie projektów wykonawczych i realizację robót dla poszczególnych odcinków tej linii kolejowej. Zawarcie umów pozwalających na rozpoczęcie prac budowlanych, przewidziane jest na przełomie roku 2013 i 2014. Zgodnie z przyjętymi harmonogramami, pierwsi pracownicy firm wykonawczych wejdą na plac budowy w pierwszym kwartale przyszłego roku. PKP Polskie Linie Kolejowe planują rozpoczęcie prac od modernizacji stacji kolejowej w Radomiu. (...) Prace te będą uzupełnieniem zakończonego właśnie przez PKP SA gruntownego remontu dworca i zakończą się I kwartale 2015 roku" - czytamy w komunikacie PKP PLK.
Wg planów w Radomiu zmodernizowany zostanie tunel dla pieszych pomiędzy Placem
Dworcowym a ulicą Domagalskiego. Od strony ul. Domagalskiego zostanie
przeprowadzony remont schodów. Zmienią się perony. Staną na nich nowe
wiaty, ławki, tablice informacyjne.
W ramach modernizacji peronów,
zostaną zamontowane windy dla niepełnosprawnych. Winda osobowa na peron
nr 1 zostanie zlokalizowana po lewej stronie przejścia, idąc od strony
dworca kolejowego, natomiast windy na perony nr 2 i 3 zostaną
zamontowane po lewej stronie przejścia. Schody na peron nr 1 znajdą się
po lewej stronie przejścia, natomiast na perony nr 2 i 3 po obu stronach
przejścia. Projekt remontu zakłada zainstalowanie na terenie peronów
i przejścia podziemnego dynamicznej informacji pasażerskiej. Na kilku
elektronicznych tablicach będą wyświetlane komunikaty dotyczące nazwy
przystanku, numer linii, prognozowanego czasu odjazdu pociągu, a także
ogłoszenia specjalne. Wszystkie perony zostaną dostosowane do potrzeb
osób niewidomych i słabo widzących.
Przypomnijmy, że modernizacja linii kolejowej nr 8 Warszawa - Radom została podzielona na dwa etapy. Pierwszy zakłada modernizację stacji Radom oraz odcinka Warszawa Okęcie – Warka, dzięki czemu pociągi pojadą nią z prędkością do 160 km/h. Prace te zostaną przeprowadzone w latach 2014-2016.
Drugi etap przewiduje modernizację na odcinku między Warką a Radomiem. Oprócz modernizacji istniejących torów, powstanie na tym odcinku drugi tor, dzięki czemu będzie możliwe uruchamianie większej liczby pociągów na trasie z Warszawy do Radomia.