Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Przebudowa stacji Radom – prace 24 godz. na dobę

Przebudowa stacji Radom – prace 24 godz. na dobę


[gallery id=1506]

- Jesteśmy w jednej czwartej projektu zarówno pod względem wykonywanych prac, jak i wykorzystanego budżetu – mówił na konferencji prasowej we środę, 25 marca Maciej Dutkiewicz, szef zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+

O szczegółach prowadzonych prac mówił Romuald Mądry, dyrektor projektu. Nowe perony będą miały najwyższą dozwoloną wysokość, czyli 76 cm; chodzi o to, by sięgały do poziomu podłogi pociągów. Wymieniona zostanie sieć trakcyjna i system sterowania ruchem. Nowe perony będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Na peronach drugim i trzecim staną wiaty o długości 300 m.

- Prace są prowadzone 24 godziny na dobę. Na placu budowy zatrudnionych jest 100 osób; dziś pracuje nawet 120 – zapewniał Dutkiewicz.

Wykonawca dysponuje 50 maszynami budowlanymi, na stacji pracuje osiem koparek, sześć koparkoładowarek i 20 ciężarówek, a także walce, równiarki i dźwigi. W ciągu dnia prowadzone są prace konstrukcyjne. - W nocy prowadzimy zadania wymagające wyłączenia napięcia w sieci trakcyjnej - wyjaśniał Romuald Mądry. - Nocą dowożone są też materiały - szyny, beton i zbrojenia.

Po zakończonej modernizacji, na przełomie 2015 i 2016 roku, pociągi mają jeździć po kilkunastu kilometrach nowych torów, a radomska stacja kolejowa stanie się w pełni dostępna dla pasażerów o ograniczonej mobilności. Wykonawcy zapewniają, że całość będzie nie tylko praktyczna i nowoczesna, ale również bardzo estetyczna – kolorystykę peronów zaprojektowano tak, by współgrała z elewacją budynku dworca.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Prowadzone prace są częścią modernizacji linii kolejowej z Radomia do stolicy. PKP PLK planują w kwietniu podpisanie umowy z wykonawcą na przebudowę odcinka Warszawa Okęcie – Czachówek Południowy.

Całość prac obejmujących modernizację stacji Radom, Radom Wschodni i fragment linii kolejowej zamknie się kwotą ok. 100 mln zł, z których 85 proc. to pieniądze pozyskane z Unii Europejskiej.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy