To, że już za tydzień podróżni będą mogli skorzystać z dworca, potwierdza Aleksandra Dąbek z Biura Prasowego PKP S.A. Tym samym kończy się długi remont, który stała się nawet obiektem politycznych przepychanek. Przypomnijmy, że remont dworca PKP w Radomiu rozpoczął się w I kwartale 2011
roku. Pierwszy wykonawca modernizacji - Mostostal Białystok - z powodu
kłopotów finansowych nie potrafił wykonać prac zgodnie z wcześniej
ustalonym harmonogramem. W efekcie, 25 września PKP S.A. odstąpiło od
umowy z firmą z województwa podlaskiego. Pod koniec grudnia 2012 roku
wybrano nowego wykonawcę remontu - spółkę SKB. W ramach
remontu została m.in. odnowiona elewacja historycznego budynku
pochodzącego z lat 80. XIX wieku. Dodatkowo została zainstalowana
iluminacja świetlna, która w nocy prezentuje się bardzo efektownie.
W budynku znajdą się lokale przeznaczone na punkty
gastronomiczne i usługowe. Bezpieczeństwo zapewni monitoring oraz
systemy ostrzegania o pożarze. Budynek będzie też przystosowany do
potrzeb osób niepełnosprawnych i mających trudności z poruszaniem się.
PRZYSTANKI INACZEJPrzypomnijmy, że miejscy drogowcy uzgodnili z koleją, iż po zakończonym
remoncie placu, przy dworcu będą działały trzy, a nie jak do tej pory
dwa przystanki autobusowe.
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjciIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+PHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
- Przeniesiemy na plac przystanki tych
linii, które obecnie zatrzymują się na ul. Traugutta, koło firmowego
punktu MZDiK - informuje Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego
Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.
Na pierwszym stanowisku,
licząc od stacji paliw, będą się zatrzymywały autobusy linii 3, 7, 11
(dla jadących w kierunku Gołębiowa II), 13 i 23. Na stanowisku środkowym
zaplanowano przystanek dla linii 6, 8, 9, 10, 19 i 25 (kursy w kierunku
osiedla Południe). Natomiast na trzecim przystanku będą zatrzymywały
się autobusy linii 2, 11, 14 (dla pasażerów jadących w kierunku
Idalina), 18 oraz 25 (dla jadących w kierunku Prędocinka).
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjQxIiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
UPIĘKSZYĆ PLAC DWORCOWY

Tymczasem członkowie Stowarzyszenia "Radomskie Inwestycje" przedstawili pomysł na upiększenie placu dworcowego. W liście do prezydenta Radomia i mediów czytamy: "Praktycznie dobiegł już końca remont dworca kolejowego i jego otoczenia. Długo przyszło nam czekać na sfinalizowanie tej inwestycji; niemniej jej ostateczna forma budzi pozytywne odczucia estetyczne. Analizując otoczenie dworca pragniemy zaproponować wprowadzenie na plac dworcowy dodatkowego obiektu małej architektury, który w naszej opinii urozmaici i wzbogaci przestrzeń publiczną. W szczególności, proponujemy ustawienie słupa z przytwierdzonymi drogowskazami, wskazującymi ważniejsze miasta europejskie (oraz może również miasta partnerskie Radomia?). Słup taki zwieńczony byłby napisem „Radom” wykonanym historyzującą czcionką (oraz ewentualnie herbem miasta). Śledząc liczne już dziś portale społecznościowe zauważyliśmy, że w miejscach tego rodzaju stosunkowo często fotografują się przyjezdni. Proponowany obiekt nie byłby zatem wyłącznie estetyzującym dodatkiem do przestrzeni placu, ale miałby również swój walor promocyjny. Podobny obiekt ukazuje odnalezione w internecie zdjęcie (obok)".
Co sądzą Państwo o tej propozycji?
RED