PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Ogłoszono przetarg na przebudowę Żółkiewskiego

Ogłoszono przetarg na przebudowę Żółkiewskiego
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ
[gallery id=835]
Wiadukt na Żółkiewskiego, nad torami kolejowymi do Warszawy, ma już prawie 20 lat. Jego budowę rozpoczęto w 1986 roku, a zakończono dopiero w połowie lat dziewięćdziesiątych. Już podczas budowy obecnego obiektu na Żółkiewskiego planowano, że obok niego powstanie bliźniacza konstrukcja. Ówczesnym budowniczym udało się jednak postawić tylko betonowe filary drugiej przeprawy. Filary te nie nadają się już do wykorzystania, trzeba je rozebrać i postawić nowe. To nie tylko wymóg techniczny, ale także praktyczny - przebieg nowego wiaduktu uzgodniono z PKP, jest on bowiem ściśle powiązany z projektem modernizacji linii kolejowej numer 8.

- Stojący obok betonowych filarów stary wiadukt również zostanie wyburzony. W zamian wybrany przez nas wykonawca zbuduje w tym miejscu dwie nowe, bliźniacze przeprawy. Dzięki temu fragment ulicy Żółkiewskiego pomiędzy Zbrowskiego a Kozienicką zmieni się nie do poznania. Ten ponadkilometrowy odcinek będzie miał po przebudowie dwie jezdnie, po dwa pasy w każdym kierunku. W efekcie znacząco poprawi się bezpieczeństwo ruchu na miejskim odcinku krajowej "dziewiątki" - tłumaczy Dariusz Dębski, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Miasto z własnego budżetu nie byłoby w stanie sfinansować całego zadania, bo szacowany koszt powstania samych obiektów mostowych wynosi 52,5 miliona złotych.

- Uzyskaliśmy jednak w tym roku dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w wysokości 85 procent kosztów kwalifikowanych projektu, czyli 44 milionów 200 tysięcy złotych. Zamówienie będzie realizowane w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy, który umożliwia zastosowanie systemu "zaprojektuj i wybuduj". Przewidywany termin realizacji to lata 2014-2015 - dodaje Dariusz Dębski.

MS/foto. MZDiK w Radomiu

loading...
Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy