PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Obwodnica południowa zgodnie z planem

Obwodnica południowa zgodnie z planem
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ
Budowa południowej obwodnicy Radomia jest coraz bardziej zaawansowana. Praktycznie na całej długości przyszłej trasy dobrze już widać, którędy będą przebiegały i jak będą wyglądały poszczególne jezdnie. Zaawansowana jest też budowa obiektów mostowych. W poniedziałek (25 listopada) informacji o postępach prac na wszystkich odcinkach obwodnicy udzielił radnym podczas sesji Kamil Tkaczyk, dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu..
[gallery id=825]
Budowa obwodnicy południowej to jedna z największych inwestycji drogowych w historii miasta. Prace prowadzone są na wielu odcinkach. Część arterii udało oddać się do użytku. U zbiegu obwodnicy z aleją Grzecznarowskiego na razie ruch dwukierunkowy odbywa się po jednej jezdni. W ubiegłym tygodniu drogowcy zaczęli jednak kłaść ostatnią warstwę nawierzchni bitumicznej na przebudowanym odcinku po stronie Centrum Handlowego M1. Oznacza to, że już niebawem zostanie wprowadzona w tym rejonie stała organizacja ruchu. Coraz bliżej jest również do dopuszczenia możliwości przejazdu fragmentem obwodnicy pomiędzy aleją Grzecznarowskiego a ulicą Wyścigową.

- Ulice Wyścigowa i Armii Krajowej wraz z pętlą autobusową oraz przedłużenie ulicy Witkacego między Wyścigową i Grzebieniową już od kilku tygodni służą kierowcom, pieszym i rowerzystom. Nadal nie można przejeżdżać odcinkiem między Grzebieniową i Milenijną. Dojazd wzdłuż obwodnicy do ulicy Witkacego będzie jednak niebawem możliwy, bo przed weekendem drogowcy rozpoczęli układanie masy bitumicznej - powiedział podczas sesji Kamil Tkaczyk, dyrektor MZDiK w Radomiu.

Tymczasem w wykopie, w którym ma biec obwodnica, trwa profilowanie skarp oraz utwardzanie podłoża. W pobliżu pętli autobusowej na Prędocinku konieczne było wzmocnienie podmokłego gruntu kruszywem. Roboty były możliwe dopiero po wybudowaniu kanału pod ulicą Witkacego, odprowadzającego wodę z koryta obwodnicy. Likwidacji uległa grobla, którą do tej pory piesi przechodzili z Malczewa na Prędocinek. Wykonawca inwestycji nie zapomniał jednak o przechodniach i wyznaczył dla nich zastępczy ciąg w pobliżu budowanej kładki.

- Na wiadukcie u zbiegu Wiejskiej i Godowskiej niedawno położono ostatnią warstwę masy bitumicznej, tak zwaną ścieralną. Dzięki temu było możliwe przeprowadzenie prób obciążeniowych tej konstrukcji. W ubiegłym tygodniu na obiekt wjechało kilka wywrotek. Specjalistyczne urządzenia mierzyły w tym czasie, czy ugięcie płyty nie przekracza norm przewidzianych przez projektantów. Wyniki badań wraz z dokumentacją obiektu trafią do Powiatowego Inspektoratu Nadzoru Budowlanego, który ma od 30 do 90 dni na dopuszczenie konstrukcji do użytku - dodał dyrektor Tkaczyk.

Dodajmy, że pomiędzy tym wiaduktem a torami kolejowymi ułożono już prawie wszystkie krawężniki. Drogowcy przystąpili tam do układania pierwszych warstw asfaltu. Przy ulicy Warsztatowej widać już zarys przyszłego ronda. Prace ziemne trwają także w pobliżu skrzyżowania z ulicą Potkanowską oraz wzdłuż ulicy Żelaznej. Niemal gotowe jest rondo turbinowe na planowanym połączeniu obwodnicy południowej z krajową "siódemką".

Przypomnijmy, że cała inwestycja ma być gotowa do końca sierpnia 2014.


MS/foto. MZDiK w Radomiu

loading...
Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy