PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Obwodnica południowa - pracują od świtu do nocy

Obwodnica południowa - pracują od świtu do nocy
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

Robotników i maszyny budowlane można spotkać niemal na całej długości przyszłej trasy, choć miejscami prace są mniej lub bardziej zaawansowane. W szybkim tempie uwijają się mostowcy, których wkład pracy jest zauważalny z dnia na dzień.

- W trakcie budowy są trzy z czterech obiektów mostowych zaplanowanych na obwodnicy. Zaawansowane roboty są prowadzone przy wiadukcie, który połączy obwodnicę z projektowanym przedłużeniem ulicy Młodzianowskiej. Mostowcy sporo wykonali już na Południu. Praca wre także przy kolejnym wiadukcie, który powstaje na przecięciu z Wyścigową - przedstawia postęp inwestycji Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Powoli kończy się budowa nasypu biegnącego równolegle do linii kolejowej (w rejonie ul. Sycyńskiej). Powstała tam już nawet kanał, który będzie odprowadzał wodę z jezdni prowadzącej z obwodnicy na projektowaną trasę N-S oraz z budowanego wiaduktu. Kanalizacja gotowa jest także na odcinku trasy przebiegającym przez łąki na Godowie. W tym miejscu uwagę spacerowiczów i rowerzystów przyciągają koparki wybierające tony ziemi z głębokiego wykopu, który będzie pełnił funkcję zbiornika retencyjnego.

W wąwozie biegnącym wzdłuż ul. Armii Krajowej, w którym zostanie poprowadzona obwodnica na razie nic się nie dzieje. Ale niebawem wrócą tam drogowcy. - Wkrótce rozpoczną się prace przy stabilizacji gruntu - zapowiada Dariusz Dębski.

Na etapach czwartym i piątym wciąż trwają prace ziemne i przy budowie kanalizacji deszczowej. Ruszają także typowe roboty drogowe. Na odcinkach nowej trasy wzdłuż ulicy Żelaznej jest układana betonowa podbudowa przyszłej jezdni. Na odcinku od starej wieży ciśnień do ciepłowni RADPEC-u drogowcy ustawiają krawężniki. Na dalszym fragmencie ul. Żelaznej, biegnącym w kierunku skrzyżowania ze Stalową, rozebrano część nawierzchni ze starej terlinki i wybrano ziemię pod nową drogę.

- Na placu budowy obwodnicy południowej obowiązuje system pracy od godziny 6 do 22. Nawet jeśli w którymś miejscu nie widać robotników, nie oznacza to, że na placu budowy nikogo nie ma. Część prac jest prowadzona bowiem w dość  głębokich wykopach - mówi Dariusz Dębski.

Ważne

Wykonawcą robót jest konsorcjum, na czele którego stoi firma Fart Kielce wraz z przedsiębiorstwami Trakt Kielce, Budromost - Starachowice i Mosty - Łódź. Inwestycja będzie kosztować ponad 154 mln 420 tys. zł. Zakończenie prac jest planowane na 31 sierpnia 2014 roku.

Co powinno powstać w tym roku?

Tegoroczny harmonogram prac przewiduje budowę obu jezdni pierwszego etapu obwodnicy (na odcinku od al. Grzecznarowskiego do ul. Armii Ludowej) włącznie ze skrzyżowaniem z Grzecznarowskiego. Obie jezdnie pierwszego etapu obwodnicy mają być przejezdne do końca bieżącego roku. Choć wykonawca na razie nie będzie musiał układać warstwy ścieralnej. Czy uda się dotrzymać tych założeń? Pokaże czas.

Marcin Walasik (m.walasik.cozadzien@onet.eu); Zdjęcia: Michał Sołśnia

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy