Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

Modernizacja linii kolejowej Radom - Warszawa przyspieszy?

Modernizacja linii kolejowej Radom - Warszawa przyspieszy?

W ubiegłym tygodniu poseł Marek Suski z Prawa i Sprawiedliwości twierdził, że modernizacja odcinka kolejowego z Radomia i stolicy utknęła w martwym punkcie. Głównie chodziło o wciąż nieuregulowany wykup działek, które są niezbędne do przeprowadzenia całej inwestycji.
Tymczasem wojewoda mazowiecki Jacek Kozłowski twierdzi, że prace przygotowawcze nabierają tempa, a budowa drugiego toru - najważniejszego elementu projektu - ruszy w 2014 roku. 

- Modernizacja kolejowej "ósemki" jest szalenie ważna dla Radomia i okolicznych miejscowości. Zależy nam na tym, aby to przedsięwzięcie zostało jak najszybciej zrealizowane. Prace na odcinku Warka - Warszawa już ruszają. Do końca 2013 roku trafi do mnie 10 decyzji lokalizacyjnych, które są podstawą do pozyskania brakujących gruntów pod inwestycję. Oprócz tego podpiszę około 30 wniosków o pozwolenie na budowę obiektów inżynieryjnych. Mam tu na myśli wiadukty, mosty oraz przejścia pod drogami. Te konstrukcje sprawią, że nie będzie już kolizji pomiędzy linią kolejową, a drogami. To będzie miało wpływ na zwiększenie dopuszczalnej prędkości pociągów na odcinku ze stolicy do Radomia - informuje Jacek Kozłowski.

Jak tłumaczy wojewoda, przyspieszenie prac ma także związek z możliwościami finansowymi państwa oraz dostępem do środków unijnych.

- PKP PLK i ministerstwo transportu walczą z czasem. Modernizacja linii kolejowej nr 8 ma być realizowana za pieniądze ze starej perspektywy finansowej Unii Europejskiej. Prace na odcinku Warszawa - Radom mają rozpocząć się w 2014 roku, a ukończenie prac może nastąpić w 2016 roku - dodaje wojewoda Kozłowski.

Jednym z głównych celów modernizacji trasy Warszawa – Radom jest podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 160 km/h. Przypomnijmy, że w styczniu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na zaprojektowanie i budowę systemu sterowania ruchem kolejowym na linii łączącej Warszawę z Radomiem. Wykonawcą zadania jest konsorcjum THALES Polska Sp. z o.o. Wartość zamówienia to prawie 317 mln zł. System ma powstać w ciągu 33 miesięcy od podpisania umowy.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy