Radio Rekord Radom mobilne Radio Rekord Radom mobilne
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Co dzieje się na budowie obwodnicy południowej

Co dzieje się na budowie obwodnicy południowej
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ
[gallery id=1252]
Na pierwszych dwóch etapach obwodnicy, czyli między aleją Grzecznarowskiego a linią kolejową na Południu, są już zamontowane prawie wszystkie przewidziane w projekcie ekrany akustyczne, jest również gotowe oświetlenie, oznakowanie poziome i pionowe. Na tym odcinku poważniejsze roboty trwają jeszcze tylko w dwóch miejscach: przy kładce dla pieszych oraz przy nowym przedłużeniu Młodzianowskiej, które przetnie obwodnicę na granicy Prędocinka, Malczewa i Godowa.

KŁADKA W 80 PROCENTACH

- Kładka dla pieszych na wysokości ulicy Witkacego jest gotowa w 80 procentach. Budowa płyty głównej tej przeprawy zakończyła się wiele miesięcy temu, pochylnia po stronie Prędocinka, z której będą korzystali niepełnosprawni, osoby z wózkami i rowerzyści, też już powstała. Prace koncentrują się obecnie przy odtwarzaniu drugiej pochylni, która po zbudowaniu okazała się nie dość stabilna i którą mostowcy musieli rozebrać. Szalunki i zbrojenia pod nowy pomost są ułożone, wkrótce rozpocznie się betonowanie. Koszty budowy nowej pochylni w całości pokrywa firma projektowa, która przyznała się do popełnienia błędu i opracowała odpowiedni program naprawczy. Na razie pasażerowie z Malczewa oraz Idalina zdążający w kierunku pętli autobusowej na Prędocinku przechodzą przez jezdnie obwodnicy. Gdy kładka nad nową trasą będzie gotowa, ruch pieszy skierujemy na nią, a dołem będą mogły przejeżdżać samochody - informuje Dariusz Dębski, rzecznik Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu.

Jezdnie ostatniego etapu nowego przedłużenia ulicy Młodzianowskiej również są prawie gotowe. Roboty przy budowie tej trasy rozpoczęły się od końca, by w momencie otwarcia drugiego etapu obwodnicy można było bez problemu wjechać na nią i od strony Malczewa i od strony Prędocinka. Na jezdni nowego przedłużenia Młodzianowskiej, biegnącej od Godowskiej do Armii Ludowej, brakuje jedynie warstwy ścieralnej i oznakowania.

NA III i IV ETAPIE

- Roboty trwają także na trzecim etapie obwodnicy. Wokół ronda u zbiegu z Wierzbicką są ustawione krawężniki, jego nawierzchnia jest wyłożona kruszywem i wkrótce rozpocznie się układanie pierwszej warstwy betonu asfaltowego. Przed tym rondem i tuż za nim brakuje jedynie kilkuset metrów jezdni. To ostatni odcinek nowej trasy, który będą budowali drogowcy. Pozostałe ponad trzynaście kilometrów obwodnicy jest już niemal gotowe - dodaje Dariusz Dębski. 

Na czwartym etapie, w rejonie ulic Żelaznej i Tokarskiej, trwa jeszcze montaż ostatnich elementów ekranów akustycznych. Kilkadziesiąt metrów dalej, przy bocznicy kolejowej zlokalizowanej w rejonie skrzyżowania ze Stalową, zakończyło się natomiast układanie warstwy ścieralnej masy bitumicznej. Poziom jezdni zostanie dostosowany do wysokości torów, natomiast przebieg samej obwodnicy na tym odcinku nie zmienił się. Bocznica łączy pobliskie tereny przeznaczone pod duże inwestycje z linią kolejową prowadzącą do Tomaszowa Mazowieckiego.

TURBINOWE RONDO

- Ostatni, piąty etap obwodnicy południowej, poprowadzony już poza granicami Radomia, jest przygotowany do odbioru. Będzie on połączony z drogą krajową E77 dużym rondem turbinowym, zaprojektowanym w taki sposób, by zmniejszyć do minimum ryzyko ewentualnych kolizji. Na części tego ronda od miesiąca odbywa się już ruch, korzystają z niego jadący z południa kraju w stronę Warszawy. Kierowcy zmierzający w kierunku przeciwnym korzystają wciąż jeszcze z drogi odbarczającej, którą zbudowaliśmy na wysokości ronda, po zachodniej stronie "siódemki", ale wkrótce to się zmieni. Fragment drogi krajowej przy rondzie został już gruntownie przebudowany, drogowcy zaczęli na nim montować nowe oznakowanie i lada dzień zostanie tu przywrócona stała organizacja ruchu. Droga odbarczająca zbudowana na czas objazdów pozostanie i doprowadzona do pobliskiej wsi położonej przy linii kolejowej będzie służyła jej mieszkańcom - mówi rzecznik MZDiK.

Zgodnie z aneksem do umowy podpisanym z wykonawcą obwodnicy południowej, prace przy jej budowie mają się zakończyć do 30 listopada 2014 roku. Nowa trasa będzie oddawana do użytkowania odcinkami, w miarę postępu robót. Największy stopień zaawansowania prac jest na etapach pierwszym (od alei Grzecznarowskiego do Witkacego) i piątym (od drogi prowadzącej z Radomia do Kowali do trasy krajowej E77).  Z tych etapów obwodnicy południowej kierowcy będą mogli korzystać najwcześniej. Nieco później zostanie oddany do użytku etap drugi (od ulicy Witkacego do linii kolejowej Warszawa-Kraków) i czwarty (od Potkanowskiej do drogi Radom-Kowala). Najwięcej robót do zrealizowania pozostało natomiast na trzecim, środkowym etapie trasy (od linii kolejowej do Potkanowskiej) - ten odcinek zostanie udostępniony kierowcom najpóźniej.


MS/źródło: MZDiK w Radomiu

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy