Radio Rekord Radom 29 lat z Wami Radio Rekord Radom 29 lat z Wami
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

20 stycznia zamkną dworcowy tunel. Zaczyna się remont

20 stycznia zamkną dworcowy tunel. Zaczyna się remont

W tym tygodniu wykonawca wchodzi na plac budowy. 20 stycznia zostanie zamknięty tunel dworcowy - od strony Ustronia. Prace będą prowadzone najpierw w południowej części stacji. Pasażerowie będą więc korzystać z 1 i 2 peronu. Kiedy tunel będzie zamknięty, dotrzeć do nich będzie można górą, przez dworzec. Jak zorganizowany zostanie ruch później, gdy będą remontowane tory i perony bliżej dworca - to PKP na razie planuje.

- Musimy iść na kompromis - tak, żeby wykonać prace budowlane, nie zatrzymać ruchu kolejowego i umożliwić podróżnym dojście do pociągów - tłumaczy Maciej Dutkiewicz, rzecznik PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. - Proszę pamiętać, że mamy do czynienia nie tyle z remontem, co z gruntowną przebudową. Tak naprawdę przejście podziemne zostanie zdemontowane i zbudowane na nowo - tak jak sieć trakcyjna, perony, tory. To musi wiązać się z pewnymi niedogodnościami.

Przypomnijmy, że 18 grudnia PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę z polsko-hiszpańskim konsorcjum firm Pol-Aqua, Dragados, Vias Y Construcciones, Electren na przebudowę stacji Radom i Radom Wschodni oraz fragmentu linii kolejowej. Na stacji Radom przebudowany zostanie układ torowy, rozjazdy, system sterowania ruchem. Dla wygody pasażerów podniesione zostaną perony, zbudowane windy dla osób niepełnosprawnych, wyremontowane przejście podziemne pomiędzy placem Dworcowym a ulicą Domagalskiego. Zaplanowano także budowę nowego Lokalnego Centrum Sterowania Ruchem Kolejowym. Przebudowa musi się zakończyć w ciągu 12 miesięcy - inaczej PKP straci unijne dofinansowanie. Koszt prac ma zamknąć się w 150 mln zł.
Przebudowa stacji Radom oraz stacji Radom Wschodni jest częścią projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 8, odcinek Warszawa Okęcie – Radom”. Na początku 2015 roku podpisana zostanie umowa na wykonawstwo linii kolejowej na odcinku Warszawa Okęcie - Czachówek. Ten remont będzie trwał dwa lata. W 2015 roku zostaną też ogłoszone przetargi na przebudowę kolejnych odcinków. 18 grudnia członek zarządu PKP PLK i dyrektor ds. realizacji inwestycji Wojciech Folejewski zaznaczył, że w 2020 roku podróż z Radomia do Warszawy będzie trwała 56 minut, a nie jak dziś prawie 2,5 godziny.

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo=

#WieszPierwszy

Najnowsze wiadomości

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Najczęściej czytane

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0K

Polecamy