Radio Rekord Radom mobilne Radio Rekord Radom mobilne
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjEiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

Obwodnica południowa - przybywa wykopów!

Obwodnica południowa - przybywa wykopów!
Najlepsze wiadomości video z Radomia znajdziesz na naszym kanale na YouTube - TUTAJ

Głęboki wykop wzdłuż ulicy Armii Krajowej nie powstał tylko na potrzeby budowy kanalizacji, jak błędnie myślą niektórzy ludzie, obserwujący pracę drogowców. Nowa trasa będzie tamtędy biegła właśnie w takim zagłębieniu. Dzięki temu mieszkańcy okolicznych bloków nie powinni narzekać na nadmierny hałas. 

- Jezdnia w wykopie będzie przebiegała na odcinku od górki saneczkowej za blokami przy ulicy Osiedlowej prawie do końcówki ulicy Pola. Po drodze przejedziemy pod wiaduktem u zbiegu powstającej obwodnicy z ulicą Wyścigową - informuje Dariusz Dębski, rzecznik prasowy Miejskiego Zarządu Dróg i Komunikacji w Radomiu. 


Najbardziej widowiskowe prace nadal są prowadzone na osiedlu Południe, między ulicą Sycyńską a torami kolejowymi w kierunku Kielc i Łodzi. Widać tam już zarysowany kształt węzła łączącego obwodnicę z projektowaną trasą N-S. Robotnicy z firmy Mosty-Łódź pracują przy betonowaniu konstrukcji płyty głównej wiaduktu.

- Od południowej strony kończy się też budowa nasypu, po którym kierowcy będą mogli z obwodnicy wjechać przez wiadukt i pojechać początkowym odcinkiem trasy N-S w kierunku końcówki ulicy Czarnoleskiej. Nasyp jeszcze nie został doprowadzony do przyczółka, ponieważ musi tam być zapewniony przejazd dla pojazdów budowy - mówi Dębski. 

Na innych odcinkach budowanej obwodnicy trwają zaawansowane roboty ziemne, w tym między innymi budowa kanalizacji. Kilka dni temu koparki rozpoczęły wybieranie ton ziemi w pobliżu skrzyżowania ul. Wiejskiej i Godowskiej, gdzie powstanie kolejny wiadukt (obwodnica będzie biegła pod ul. Wiejską). 

Budowa blisko 14-kilometrowej trasy wkroczy niebawem na kolejne etapy. Jeszcze w czasie wakacji drogowcy planują kolejne zmiany organizacji ruchu w rejonie ul. Witkacego i Wiejskiej. - Kiedy zostaną już ustalone wszystkie szczegóły tych korekt, poinformujemy o nich odpowiednio wcześniej - zapewnia Dariusz Dębski. 

Przypomnijmy, że wykonawcą robót jest konsorcjum, na czele którego stoi firma Fart Kielce wraz z przedsiębiorstwami Trakt Kielce, Budromost - Starachowice i Mosty - Łódź. Inwestycja będzie kosztować ponad 154 mln 420 tys. zł. Zakończenie prac jest planowane na 31 sierpnia 2014 roku. 

Co powinno powstać w tym roku?

W pierwszej kolejności drogowcy będą budowali dwupoziomowe węzły drogowe u zbiegu z ulicą Wyścigową na Prędocinku oraz przy projektowanym przedłużeniu ul. Młodzianowskiej. Tegoroczny harmonogram prac przewiduje budowę obu jezdni pierwszego etapu obwodnicy (na odcinku od al. Grzecznarowskiego do ul. Armii Ludowej) włącznie ze skrzyżowaniem z Grzecznarowskiego. Obie jezdnie pierwszego etapu obwodnicy mają być przejezdne do końca bieżącego roku. Choć wykonawca na razie nie będzie musiał układać warstwy ścieralnej. 

Marcin Walasik (m.walasik.cozadzien@onet.eu); Zdjęcia: Szymon Wykrota

Najświeższe wiadomości z Radomia i regionu znajdziesz na profilu CoZaDzien.pl na Facebooku - TUTAJ
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjMiIGRhdGEtcmV2aXZlLWlkPSI0NGIxNzY0MWJjOTg4OTU5NmEyZDdiN2ZkNTRiNWZlNSI+PC9pbnM+DQo8c2NyaXB0IGFzeW5jIHNyYz0iLy9yLmNvemFkemllbi5wbC9zZXJ2ZXIvd3d3L2RlbGl2ZXJ5L2FzeW5janMucGhwIj48L3NjcmlwdD4=

#WieszPierwszy

PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE1IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+
PGlucyBkYXRhLXJldml2ZS16b25laWQ9IjE5IiBkYXRhLXJldml2ZS1pZD0iNDRiMTc2NDFiYzk4ODk1OTZhMmQ3YjdmZDU0YjVmZTUiPjwvaW5zPg0KPHNjcmlwdCBhc3luYyBzcmM9Ii8vci5jb3phZHppZW4ucGwvc2VydmVyL3d3dy9kZWxpdmVyeS9hc3luY2pzLnBocCI+PC9zY3JpcHQ+

Polecamy