[gallery id=807]
Do naszej redakcji dotarła informacja od jednego z oburzonych mieszkańców zabudowy jednorodzinnej przy ulicy Narutowicza. - W ubiegłym miesiącu, zgodnie z wysłanym wcześniej harmonogramem 12 października wystawiłem przed furtkę odpady szklane. Nie zabrano ich. Kolejny termin ich odbioru przypadł na 9 listopada, więc wystawiłem worki z odpadami z ostatnich dwóch miesięcy. Też ich nie zabrano. Podobnie jest u moich sąsiadów – pisze do nas pan Jan (nazwisko znane redakcji). - Niestety pomimo wielu prób nie udało mi się dodzwonić do firmy Almax. Zadzwoniłem więc do wydziału środowiska Urzędu Miejskiego, gdzie jakiś pan powiedział mi, że jest nowy harmonogram do ściągnięcia ze strony www. Według niego odpady szklane zostaną zabrane dopiero... 30 grudnia. Co ja mam zrobić z tymi workami? Dlaczego nikt nas nie poinformował o zmianach? Dlaczego nagle znikają dwa terminy odbioru odpadów? - pyta oburzony czytelnik.
Sprawdziliśmy: faktycznie stary harmonogram odbioru odpadów firmy Almax różni się od nowego. Wynika z niego, że szkło będzie odbierane raz na trzy miesiące, a nie jak wcześniej informowano - co miesiąc. Dołożono natomiast jeden termin więcej odbioru odpadów zielonych we wrześniu.
Wydział Ochrony Środowiska i Rolnictwa wyjaśnia i przeprasza
Jak udało nam się ustalić, firma Almax jako jedyna od początku działania nowego systemu odbioru śmieci zmieniła harmonogram.
- Wynika to z tego, że na początku firma zdeklarowała się, że odpady szklane będzie odbierała raz w miesiącu. W praktyce okazało się, że nie ma takiej potrzeby, dlatego zgodnie z obowiązującymi przepisami, tak jak inne firmy w mieście, będzie to robiła raz na kwartał w zabudowie jednorodzinnej - mówi Agnieszka Korczak, zastępca dyrektora Wydziału Ochrony Środowiska i Rolnictwa Urzędu Miejskiego w Radomiu. - Otrzymaliśmy zapewnienie, że mieszkańcy zostali poinformowani o zmianie harmonogramu. Jeżeli tak nie było, możemy jedynie przeprosić. Wyjaśnimy tę sytuację i firmę Almax również zobowiążemy do wyjaśnienia tej sytuacji. Wiemy, że śmieci te w najbliższym czasie zostaną odebrane, a później będzie obowiązywał już nowy terminarz.
Wszystkie aktualne harmonogramy odbioru odpadów w całym mieście można pobrać ze strony urzędu www.radom.pl, zakładka: Gospodarka odpadami. Jak nas poinformowano, do końca tego roku wszyscy zarządcy nieruchomości powinni otrzymać od firm obsługujących ich rejon nowy terminarz na nadchodzący rok.
Aleksandra Jabłonka/ fot. M.S.