Coraz częściej przewoźnicy oferują bezpłatny dostęp do internetu w swoich busach i autokarach. Co jednak, jeśli internet nie działa on podczas podróży? Czy klient może złożyć reklamację z powodu niewypełnienia całej oferty?
- W tamtym tygodniu jechałam busem lubelskiego przewoźnika z Radomia do Krakowa. Wybrałam bus konkretnej firmy - Expressbus - głównie ze względu na to, że w jej ofercie istnieje informacja o bezpłatnym dostępie do internetu podczas podróży. Niestety, kiedy wyjechałam z Radomia, bezpowrotnie straciłam łączność WiFi aż do Krakowa. Wykonuję taką pracę, która wymaga ode mnie prawie stałego kontaktu z internetem. Sądziłam, że jeśli ten przewoźnik ma go w swojej ofercie, to nie będę miała problemów z internetem. Myliłam się - mówi radomianka, która pyta nas, czy to jest pogwałcenie praw konsumenta..
Zadzwoniliśmy do właścicieli Expressbusa, by wyjaśnili tę sprawę. - Każdy bus do 50 osób jest wyposażony w router. Nasi kierowcy są zobligowani do tego, by włączać go przed wyjazdem w trasę. Nie wiem, dlatego w tamtym tygodniu internet nie działał. Nikt nie zgłaszał tego typu problemów. Być może dostawca internetu, który obsługuje nasze busy, miał jakieś awarie - komentuje Eliza Wójtowicz, współwłaścicielka Expressbusa.
Skontaktowaliśmy się z owym dostawcą internetu -do Telefonii Komórkowej Orange. Jak się okazało, w tamtym tygodniu nie było awarii na łączach.
- Brak połączenia z internetem może być spowodowany krótkotrwałymi problemami z zasięgiem. Jednak przewoźnik, w tym przypadku Expressbus, nie zgłosił żadnej reklamacji. My jako klienci Expressbusa nie możemy bezpośrednio złożyć reklamacji do Orange. Należy ją złożyć do przewoźnika - informuje konsultant dla klientów biznesowych Orange.
Co na to rzecznik konsumenta? - W takich sytuacjach należy złożyć reklamację. W ciągu dwóch tygodni przewoźnik powinien ustosunkować się do problemu braku internetu. Można też prosić o częściowy zwrot kosztów przejazdu ze względu na niewykonanie pełnej oferty, ale czy się go otrzyma, to już decyzja przewoźnika - informuje miejski rzecznik konsumentów Włodzimierz Zieleziński.
Mieliście tego typu problemy? Piszcie do nas. Komentujcie.
§1. Rekord Grupa Mediowa sp. z o.o., zwana dalej Administratorem udostępnia swoim użytkownikom możliwość nieodpłatnego korzystania z Forum Internetowego w serwisie www.cozadzien.pl zwanym dalej Forum, w celu zamieszczania komentarzy i opinii na tematy zamieszczonych publikacji oraz związanych z nimi wymianą poglądów i dyskusją.
§2. Dostęp do Forum posiadają wszyscy użytkownicy publicznej sieci Internet, którzy korzystają z serwisu www.cozadzien.pl zwani dalej Uczestnikami Forum. W celu zamieszczenia komentarza pod publikacją Uczestnik Forum po zapoznaniu się z treścią Regulaminu Forum wypełnia treść w ramce dostępnej pod publikacją wraz z podpisem. Uczestnik Forum może także wyrażać swoje opinie poprzez głosowanie tzw. „łapkami” pod zamieszczonymi komentarzami, które to głosy zliczane są w sposób automatyczny i aktualizowane przy kolejnych odsłonach strony.
§3. Uczestnik Forum publikuje swoje komentarze i opinie wyłącznie na własną odpowiedzialność. Administrator nie ponosi jakiejkolwiek odpowiedzialności za treści zamieszczane przez Uczestników Forum na łamach Forum.
§4. Niedopuszczalne jest umieszczanie przez Uczestników na łamach Forum treści sprzecznych z prawem, naruszających prawa osób trzecich, zawierających treści pornograficzne, wulgarnych lub obscenicznych, wzywających do nienawiści rasowej lub wyznaniowej lub etnicznej, naruszających godność człowieka, nawołujących do przemocy czy też propagujących przemoc w świecie rzeczywistym.
§5. Niedopuszczalne jest umieszczanie przez Uczestników na łamach Forum treści uznanych powszechnie za naganne moralnie, niezgodnych z zasadami współżycia społecznego, zawierających hejt, będących pomówieniami czy też celowo obraźliwych, w tym także oskarżeń i opinii szkalujących Administratora oraz naruszających dobre imię jego firmy, mediów, właścicieli i pracowników.
§6. Niedopuszczalne jest umieszczanie przez Uczestników na łamach Forum treści zawierających przekazy reklamowe, linki innych serwisów, treści będących reklamą, spamem oraz niezamówioną informacją handlową. Uporczywe zamieszczanie powtarzających się treści pod wieloma publikacjami a także komentarze nie związane w żaden sposób z publikacją i zbędne z uwagi na przedmiot dyskusji będą traktowane jako spam.
§7. Administrator zastrzega sobie prawo do usuwania treści, o których mowa w par. 4, 5 i 6 Regulaminu Forum a także innych wypowiedzi uznawanych przez niego za uciążliwe, jak również prawo do blokowania uczestnictwa w Forum w stosunku do osób naruszających postanowienia par. 4, 5 i 6 regulaminu. Wydawca może również przekazać pozostające w jego posiadaniu dane Uczestników Forum sądowi, prokuraturze, policji i innym uprawnionym organom państwa na potrzeby prowadzonych przez nie postępowań.
§8. Administrator prowadzi moderację automatyczną przez system antyspamowy wyposażony dodatkowo w filtr wulgaryzmów, który odpowiada za usuwanie treści zakwalifikowanych do tych kategorii. Moderacja ręczna stosowana jest w wyjątkowych przypadkach po analizie zgłoszeń wynikających z naruszeń par. 4, 5 i 6 oraz pozostałych zapisów regulaminu.
§9. Administrator zastrzega sobie prawo do wyłączenia Forum z treści prowadzonego przez siebie serwisu lub zmianę sposobu dodania komentarza w innych opcjach dostępnych pod ramką wpisu a także wyłączenia możliwości komentowania dla poszczególnych publikacji bez podawania przyczyn takiego działania.
§10. Administrator dołoży wszelkich starań w celu zapewnienia prawidłowego działania Forum oraz udzieli pomocy w rozwiązywaniu problemów dotyczących jego funkcjonowania.
§11. Uczestnicy Forum poprzez umieszczenie swoich komentarzy i opinii na stronach Forum zobowiązują się do przestrzegania Regulaminu Forum.
§12. Regulamin niniejszy obowiązuje od momentu jego opublikowania. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym regulaminie. Wszelkie zmiany stają się obowiązujące w momencie ich opublikowania na stronie www.cozadzien.pl